Stress van tempen en ovutesten...herkenbaar???

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden,

Ik ben deze ronde (4de ronde 1e babytje) afgestapt van de ovutesten en het tempen:
voornamelijk omdat ik er nogal gestresst van werd: we  MOETEN nu klussen!!! en mijn vriend daardoor alle zin in het klussen verloor .

Ik heb besloten het maar gewoon aan het lot over te laten zonder deze hulpmiddelen, omdat het plezier voor ons een heel eind over was met al dat gestress.

Is dit herkenbaar of ben ik de enige die er zo over denkt?

Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen,

xxx Muizeke

Hoi Muizeke,

Ik herken het wel een beetje, ben zelf nog niet aan het temperaturen en ovu testen, maar had mn vriend wel laten weten dat ik rond mn vruchtbare dagen zat en dat we dus eigenlijk 'moesten' klussen.... dit zorgde bij hem ervoor dat ie het gevoel had dat hij moest presteren, waardoor het niet lukte! toen heb ik m ff een paar dagen gelaten en toen kwam hij vanzelf weer bij mij dat hij wou....

Hoi Muizeke,

Heel herkenbaar!
Omdat ik een extreem lange en onregelmatige cyclus heb ben ik deze keer begonnen op dag 1 van mijn cyclus met ovu testen om te kijken wanneer ik een eisprong heb. Ik dacht: ik ga gewoon elke dag testen net zo lang tot ik een keer een eisprong heb, maar zit nu op dag 35 en nog geen eisprong te bekennen!
Ik merk dat ik er inderdaad gestressed en chagerijnig door wordt. Ons sexleven heeft er ook onder te lijden omdat ik nu elke keer zoiets heb van; waarom zouden we het proberen, die k*t test geeft toch alleen maar elke dag negatief aan! Om nog maar te zwijgen van de praktische problemen. Elke dag er aan denken om 4 uur lang niet te plassen en dan steeds weer zo'n testje zien mee te smokkelen de w.c in op je werk of tijdens het sporten, of op verjaardagsvisite, of in een restaurant (wie heeft verzonnen dat je die dingen niet met ochtendurine mag doen en op HETZELDE TIJDSTIP steeds uit moet voeren?? )

Ik merk echt dat elke lol van het proberen een kindje te krijgen er op deze manier af gaat!
Toen we een half jaar geleden met de pil stopten had ik het me zó anders voorgesteld dan dit... *snik*
Ik begin ook steeds banger te worden dat er echt iets grondig mis zit bij mij.... cycli van 40 - 54 dagen, geen eisprong...   ga aan het eind van deze cylus dan ook naar de h.a  en laat me níét afschepen met "wacht nog maar een half jaartje"! Het lijkt me toch wel bewijs genoeg als ik helemaal geen eisprong heb?!

Zo.. dat was even lekker m'n hart luchten! Vanaf de volgende cyclus gaan alle testen, thermometers, schema's-in-excel met verwachte vrcuhtbare dagen en NOD's de prullenbak in! Ik ga gewoon weer alcohol drinken, rood vlees eten en genieten van m'n leven! Heb nu een half jaar alles gedaan om zwanger te worden en het heeft duidelijk niet gewerkt, dus nu dan maar de andere aanpak. Daar zal ikzelf me in ieder geval een stuk beter bij voelen...

Liefs, 10e

Hoi Muizeke,

Ik ben nu in ronde 3 voor 1e kindje en ben vorige ronde begonnen met temp, en deze ronde begonnen met ovu testen, maar heb het m ´n mannetje niet verteld. Lijkt heel stiekum, maar ik wil hem niet onderdruk zetten dat het moet omdat de temp dat aangeeft of de ovu test. Ik ben nog niet zolang bezig maar wil gewoon graag weten wanner ik m ´n eisprong heb en of ik het dan voel ja of nee, nu gok ik maar wat.

Groeten Laika

Oef een lotgenootje!

Wij hadden afgesproken toen we half januari met de pil gestopt waren dat we het een jaar zouden aanzien en dan wel verder zouden kijken als het niet gelukt was...

Maar gaandeweg werd ik steeds fanatieker  totdat ik dus vorige ronde EN tempen EN 2 doosjes ovutesten (65 euro bij elkaar) ben gaan gebruiken. Op mijn vriend en ons klus-leven had dit een ontzettend negatieve uitwerking.

Misschien ben ik er wel mee begonnen omdat mijn rondes van 46 tot 34 dgn varieren, je kan er dus ook geen pijl op trekken of en wanneer ik een ei heb.

De laatste ronde die ik had was 34 dagen (maar ik dacht er komt er weer eentje van 46 aan) met als gevolg dat ik veel te laat met die stomme ovutesten begonnen ben en mijn ei heb gehad met koninginnedag in het weekend toen ik net 2 dgn niet getempt had omdat ik met 40 uur werken elke week ook wel eens uit wil slapen!!! GRRRR.

Dus nu weer alles overboord, misschien dat ik met mn schatje lekker een nachtje naar scheveningen ga ofzo... in elk geval even iets anders dan de hele tijd focussen op dat klussen.

En wat jij schrijft heb ik dus ook: in januari dacht ik, straks een keer een paar rondes van 28 dagen en dan ben ik vast zwanger...! Ahum not dus. Niet dat ik nu al wanhopig ben ofzo, ik moet alleen een manier vinden waarop vriend en ik er allebei beter mee om kunnen gaan, hij heeft zoiets van als het komt dan komt het, we gaan nu niet ineens 15 keer oefenen elke week terwijl we dat eerst ook niet deden.

Dus ik kan me helemaal vinden in jouw verhaal, en ben ook bang dat als ik zo door bleef gaan we de lol helemaal kwijt waren geraakt! Dus lang leve filet americain enzo en wij gaan ook weer leuke dingen doen!

XXX Muizeke

Omdat mn cyclus onregelmatig is en ik mn eisprong niet voel en ook niet wist waar ik op moest letten qua kwalen heb ik deze maand voor t eerst ovutesten geprobeerd.

Ben op dag 11 begonnen en het heeft nog tot dag 21 geduurd maar de test was positief en zodoende duurt mn cyclus deze maand 35 dagen.

Ben alleen nu erg  stressy als ik eraan denk dat we precies met de eisprong hebben geklusd en ik nog 8 dagen moet wachten tot mn nod om te zien of t nut gehad heeft.

Groetjes Moon

Hoi

Heb voordat ik zwanger raakte ook ovutesten gedaan, omdat ik onregelmatige cyclus had ben ik gewoon begonnen er mee. Van de 5e tot de 8e maand na stoppen met de pil. Ik heb bijna 7 weken geleden een miskraam gehad, nog geen menstruatie, ook niet zwanger terug.
Ik twijfel sterk of ik de testen ga gebruiken, heb er liggen, maar de lol gaat er af.
Je wilt natuurlijk weten of je wel een eisprong hebt, ik heb het nooit gemerkt in de 4 maanden dat ik ze gebruikt heb. De huisarts zei dat m'n cyclus waarschijnlijk nog helemaal in de war was van de pil.

Succes er mee, twijfel zelf nog verder, maar denk dat ik er nadat mijn cyclus weer op gan is gekomen toch maar mee door ga met die ovutesten.

Shanaz

Hoi dames

Ik lees net ie heeft uitgevonden dat je die dingen niet s ochtends mag testen..?
Dat mag toch wel..??
Of lees ik het nu verkeerd bij je..??
Er zijn heel veel vrouwen die het juist s ochtends doen.
Ik zou er ook niet aan moeten denken om er steeds bij stil te moetem staan op het werk etc..

Succes!!!

Terug
Bovenaan