stress

A

Anoniem

Guest
Kan iemand me vertellen in hoeverre stress in de eerste weken van je zwangerschap invloed heeft op de baby en/of zwangerschap?

Ik heb gehoord dat je beter een glas wijn kunt drinken, als dat je van de stress af helpt. Maar ja, ik heb stress! Echt heel erg de afgelopen paar dagen. En ik doe mijn best, maar krijg mezelf niet onder controle.

En stel nou dat ik zwanger ben (week 4)... Help?

Hoi Hanna,

Jeetje wat vervelend die stress. Maar kan je niet iets anders verzinnen om de stress te verminderen ? Sporten, uitwaaien op het strand, goed gesprek met een vriendin, alle zorgen even van je af schrijven, sauna, dansen, lekker gaan koken, lieve hond zoeken om uit te laten ???
Ik ben namelijk zelf een beetje soft misschien, maar ik denk dat het niet verstandig is wijn te drinken als je zwanger kan zijn.
Daarnaast vind ik een glaasje voor de gezelligheid anders dan om de stress te verminderen.
En ik denk dat het voor het vruchtje het beste is dat je zowel geestelijk als lichamelijk in zo'n goed mogelijke conditie verkeerd.
Je heb denk weinig aan mijn advies, maar ik denk ik laat je mijn gedachte erover even weten. Veel succes ermee !
Tanja

Dankjewel Tanja. Ik ben van plan weer naar de yoga te gaan en naar de sauna. Wijn drinken ben ik écht niet van plan! Ik ga mijn best doen, zéker nu ik zwanger zou kunnen zijn!

Van mijn gyn mocht ik gerust 1 glaasje wijn per dag drinken, kon helemaal geen kwaad, in tegendeel! Nou deed ik dit niet, maar ik dronk wel een glaasje als we lekker gingen uit eten, op een feestje e.d.

Voor de stress helpt dit niet!!!! Begin daar ook niet aan!

Als ik het goed begrepen heb weet je helemaal nog niet of je zwanger bent??????????? Dan mag je dus wel drinken hè.

Hanna,

niet over nadenken, dan wordt de stress alleen maar erger en je kan er toch niets meer aan doen.

Laat je niet gek maken door je zelf of je omgeving of wat je allemaal leest.

Sterkte
enne ik duim toch voor je dat je zwanger bent.

Miep

Terug
Bovenaan