Stress

<p>Momenteel ben ik ruim 10 weken zwanger en voel ik me het grootste gedeelte van de dag door en door slecht.</p><p>Ik voel me ontzettend eenzaam, ben 2 jaar geleden naar een andere stad verhuisd om samen te wonen met mijn vriend maar het lukt me niet om echt goede vriendschappen hier op te bouwen. Dit ligt ook aan mezelf aangezien ik het moeilijk vind om mezelf geheel open te stellen naar andere door vertrouwen issues.</p><p>Daarnaast is mijn angst en paniekstoornis teruggekeerd nu ik zwanger ben en slaap ik hierdoor weinig of niet, wat voor nog meer stress zorgt. Zijn er hier meer vrouwen die dit ondergingen of ondergaan tijdens de zwangerschap?</p><p>Ook ben ik ontslagen tijdens mijn zwangerschap, en zit hierdoor nu veel thuis... dit helpt allemaal ook niet mee...</p><p>Iemand die misschien tips heeft? ?</p>

Jeetje wat sneu voor je. Probeer er met je partner over te praten, ga lekker wandelen met lekker weer. Misschien iets van zwangerschapsjoga om zo in contact te komen met andere zwangere vrouwen? 

Wat vervelend voor je!
Mijn tips voor jou; bijt je ergens in vast en ga erop uit. 
Ik ben 6 jaar geleden ook naar een ander dorp verhuist en had hier ook geen vriendinnen. Ik had een aantal vriendinnen uit mijn eigen dorp, maar geen hechte vriendschappen ook. Ik ben een beetje onhandig met het onderhouden van vriendschappen? 
Toen ik hier kwam wonen ben ik vrij snel op voetbal gegaan, wat ervoor zorgde dat ik in korte tijd veel mensen leerde kennen en mezelf heel welkom voelde. Jij kunt bijv op zwangerschapsyoga gaan? Dat heb ik tijdens mijn eerste zwangerschap ook gedaan en ook met die meiden bouw je een vast clubbie mee op en voel je je niet alleen, omdat je allemaal qua zwangerschap in dezelfde fase zit.
Mijn tip qua werk is ook om gewoon op zoek te gaan naar een nieuwe baan. Er is op dit moment zo veel vraag in verschillende sectoren, je bent vast ergens hard nodig! En als je nu even geen nieuwe baan wilt ivm je zwangerschap, probeer dan zo veel mogelijk te genieten van je vrije tijd en van je zwangerschap. Probeer je voor te bereiden op wat komen gaat, ga lekker shoppen, of alleen al lekker neuzen tussen al het leuks, ga lekker wandelen, naar het strand, naar het bos, of ga sporten, lekker je hoofd leegmaken. 
Misschien helpt het ook om bijv je moeder om raad te vragen? Of ga (bij haar) eens na wat voor dingen je vroeger leuk vond om te doen. Hield je van creatief bezig zijn? Of juist van buiten spelen? Ga de dingen doen die jou gelukkig maken en probeer het positieve weer in te zien (ook al is dat nu heel moeilijk).

Succes!

Terug
Bovenaan