Stress

Afgelopen woensdag een eerste echo gehad.. teruggezet naar 7+5 weken, maar wel een mooi kloppend hartje gezien...

Sinds vrijdag zijn de symptomen die ik heb weg of minder... moet ik mij alsnog zorgen maken? Ik lees veel verkeerde artikelen.. heb binnenkort afspraak bij gynaecoloog omdat ze een afwijking zagen bij mijn baarmoeder.. maar zo’n eerste zwangerschap geeft veel stress..
 
Nee hoor je hoef je niet zorgen te maken, niet iedereen heeft symptomen sommige 0 sommige juist wel sommige minder. Ik had na 8 weken symptomen en had na 12 weken geen syptomen of minder.
 
Wat Aay zegt, inderdaad! Bij mij schommelde de symptomen de hele tijd; ben woensdag 20wk zwanger.

Goed dat je al zo snel een afspraak bij de gynaecoloog hebt, beter (erg) op tijd dan haast te laat.

Ook ik ben bij mijn eerste echo een week teruggezet: dat is echt heel normaal. Die eerste inschatting die ze (telefonisch) maken, is puur gebaseerd op je laatste menstruatiedatum. Maar de grootte van het kindje wordt tijdens echo's gebruikt om te kijken hoever je bent.

Bij mijn termijnecho ben ik weer 5 dagen vooruit gezet ;-)
 
1 tip die de verloskundige mij gaf omdat ik soms helemaal in de stress raakte van alle artikelen die ik las op internet: Stop met lezen! Als je je zorgen maakt,ga niet googlen maar bel ons gewoon.
Tuurlijk kun je wel dingen lezen op internet,maar bij dingen waar je je zorgen om maakt gewoon je verloskundige bellen. Daar zijn ze voor ;) Want van te veel lezen ga je je echt niet rustiger voelen.
Succes met je zwangerschap!
 
Terug
Bovenaan