Stress

Lieve mama’s (to be)

Ik maak me een beetje zorgen de afgelopen tijd heb ik vaak stress en huilbuien. Alleen ben echter bang dat dit schadelijk is voor de kleine hebben jullie hier ervaringen mee ?
 
Ach wat vervelend, ik snap je spanning heel goed! Hier nog een (van nature) stresskip en heb bij mijn eerste zwangerschap heel erg ervaren wat jij nu omschrijft.
Ik had (en heb heel soms nog, het schijnt toch iets te zijn waar je nooit helemaal vanaf komt) paniekaanvallen op zijn tijd. Toen rond de 20 weken zwangerschap mijn man ook in een heftige emotionele periode zat, hebben we elkaar ook niet echt kunnen steunen en werden de aanvallen erger. Huilen, paniek gevoel, hartkloppingen, etc. Ik was zoooo bang dat ik mijn kindje kwaad deed...
Heb zelf uiteindelijk wel een psycholoog opgezocht, en mijn man ook, en zo zijn we rustig geworden en juist meer naar elkaar toe gegroeid. Hier loopt nu het 3,5 jaar oude bewijs rond dat het geen kwaad hoeft te doen voor je baby! ;)
Zoek naar ontspanning, en als je het zelf niet lukt, zoek er hulp bij van je omgeving of professioneel. Je baby kan veel meer aan dan je denkt. Het komt goed!❤️
 
Ahh dankjewel voor je bericht doet me goed . Ik en mijn partner kunnen nu eigenlijk geen steun in elkaar vinden omdat ik erg geïrriteerd word. Ik probeer ontspanning te zoeken maar gaat soms beetje lastig heb volgende week een afspraak bij de verloskundige dan ga ik even vragen wat ze voor me kan doen want dit is voor ons beide niet fijn maar gelukkig komt alles goed ❤️
 
Dat is vervelend! Is er iets aan de hand waardoor je nu meer stressed dan anders? Goed om aan de bel te trekken bij je verloskundige, kan al opluchten om er met iemand die wat verder bij je afstaat over te praten. Hier hebben manlief en ik samen een paar gesprekken gehad met maatschappelijk werk van de kinderafdeling van het ziekenhuis, dat heeft erg geholpen. 
Een collega van mij heeft een hele pitte zwangerschap met veel stress en zware bevalling gehad, haar dochter is het vrolijkste kindje dat ik ken. Blijkbaar hoeft een babietje daar niks van over te nemen, hoop dat dat je een beetje geruststelt en je je zorgen daarover los kunt laten. Veel sterkte.
 
Fijn om even mee te lezen. Ik barst net ook in tranen uit omdat ik afgelopen dagen al 2 kilo ben afgevallen door stress. Heb het idee dat ik m'n kindje mega tekort doe :(
Wat zei jouw verloskundige?
 
Nee, stel je hebt een half jaar non stop stress dan wel. Maar kortdurende stress niet. Bespreek het met je verloskundige
 
Terug
Bovenaan