Stress

Hallo,
Ik ben nu net 6 weken zwanger, na 8 maanden sinds mijn miskraam(11 weken). Het is natuurlijk erg logisch dat dubbele gevoelens heb. Zal het wel allemaal goed gaan deze keer? Nou, is dat niet het enige. Ik heb sinds 9 maart een nieuwe baan en mijn zwangerschap telt vanaf 13 maart! Ik weet echt niet wat ik nu moet doen. Ik ben tijdens mijn sollicitatie echt ondervraagd over zwangerschap.Er is me zelf gevraagd of ik er mee bezig was! Ik heb hem toen wel gezegd dat dat prive is en dat het zijn risico is om een vrouw met kinderwens aan te nemen. Toch vindt ik het erg genant om het straks te moeten vertellen. Ondanks dat ik ons kindje belangrijker vindt dan die baan. Misschien moet ik zelf maar eerder weggaan, maar dan heb ik geen werk meer. Of mijn contract loopt in september af en lig ik er zeker uit. Dat is me tijdens mijn gesprek wel duidelijk geworden.
Ik word gek van het gepieker!!!
Hebben nog meer mensen in z'on situatie gezeten?
 
Ik werkte net een 1/2 jaar bij mijn bedrijf toen ik zwanger werd. Ik heb wel gewacht om het te zeggen na 3 maanden, voor mijn eigen zekerheid. Maar ook al was er van te voren niet aangegeven dat het niet gewenst was kwam dit nu wel naar voren. Ik hoef ook niet terug te komen na mijn verlof, omdat ik minder wil gaan werken en dat wil mijn baas niet. Heb er best stevig van gebaald maar nu mijn kindje gezond en wel als maar groeit en groeit ben ik rijker dan dat ze op mijn werk zijn hoor.
In principe mogen ze tijdens een sollicitatiegesprek er niet eens naar vragen want het mag geen reden zijn om iemand niet aan te nemen.
Dus het allerbelangrijkste, geniet van je zwangerschap en als het zover is dat je het wilt vertellen moet je het maar op je af laten komen hoe ze reageren. Je kunt er in feite weinig tegen doen als je een tijdelijk contract hebt. Ik zou zeker niet zelf opzeggen want dan verlies je je aanspraak op WW.

Liefs Lise
 
Beste Anoniem,
Gefeliciteerd met je zwangerschap!! Dat is toch wel het belangrijkste. Als ik jou was zou ik voorlopig niets zeggen. In ieder geval niet tot je minstens 12 weken bent, zodat je in principe over de "gevarenzone"heen bent.Als je het nu zou zeggen raak je misschien meteen je baan kwijt.Als je het niet zegt, dan raak je je baan waarschijnlijk in september kwijt, maar dan heb je in ieder geval lekker een half jaar gewerkt. Misschien zijn ze dan wel zo tevreden over je, dat je niet weg hoeft. Wordt je contract niet verlengd, helaas dan kan je gewoon een uitkering aan gaan vragen. Het is een moeilijke situatie, maar ik zou zeker, gezien het feit dat je in de eerste 12 weken de grootste kans op een miskraam hebt, voorlopig niets zeggen. En dat heeft niets met je baas misleiden te maken hoor. Voor hetzelfde geld gaat het wel fout en dan weet je baas zeker dat je een kinderwens hebt, en dat je dar mee bezig bent.
succes en geniet er maar van!!!
 
hoi hoi
ik was ook net 6 weken aangenomen toen ik er achterkwam dat ik zwanger was ik heb het met 9 weken verteld mijn teamhoofd is zelf ook zwanger en in oktober uitgerekend dus das wel grappig zij vond t ook geen probleem alleen denkt ze dat mijn contract in september niet verlengd word maar ik krijg dan wel nog 16 weken een uitkering
je baas mag je niet ontslaan omdat je zwanger bent maar ik zou ook idd niet zelf ontslag nemen dan kom je dus in de probjes te zitten succes ermee
 
Lieve Anoniem,

Gefeliciteerd met je zwangerschap, ze kunnen het je toch niet kwalijk nemen dat je zwanger bent voor het zelfde geld was je nog maanden bezig geweest voor het gelukt was. Hou het gewoon nog even voor je, heb je ondertussen ook goed kunnen laten zien wat je waard bent!

Succes!

liefs
Lot
 
Terug
Bovenaan