stress

Hallo meiden,

Weten jullie ofdat een dosis flinke stress een miskraam kan veroorzaken?

Ik heb gister een flinke ruzie gehad waarbij de gemoederen hoog opliepen, en ik was dus flink opgefokt. Nu ben ik een beetje bang dat het daardoor fout kan gaan. Weet iemand dat?
Ik zit nu in mijn 10e week.

Groetjes.
 
als je kindje gezond en wel vastzit zal je niet zomaar een miskraam krijgen.Veel zwangere vrouwen hebben doorde hormonen flinke ruzies ik was er ook 1 van...goed is het niet maar wat ik gelezen heb is dat langdurige stres het meest schadelijke is voor je baby want dan word er een bepaald hormoon aangemaakt.

Maak je niet te druk,sterkte
 
Nee hoor, absoluut niet!

Ik heb het afgelopen jaar zelfs continu onder een flinke dosis stress geleefd, maar mijn zwangerschap is er prima om verlopen. Mijn dochter woog zelfs meer dan 10 pond bij de geboorte. Langdurige stress is inderdaad niet aan te raden, maar soms is het niet anders...

Sterkte
 
hoi meid.
ik zou me maar niet te druk maken maar gezond voor je zelf is het natuurlijk ook niet!
maar je moet nu niet gaan stressen om het feit dat je toen gestresst hebt...het is gebeurt en probeer je nu te ontspannen. ik heb ook wel eens flink gescholden hoor dat ik er hartkloppingen van kreeg. maar zoals de bovenste anoniem al zegt: als het gezond is, dan krijg je niet zomaar een miskraam, het kan geen reden zijn. als je een miskraam moet krijgen krijg je hem toch wel; met of zonder stress.
veel liefs van mij.
 
Ik sluit mij aan bij het bovenstaande. Ik heb ook veel stress gehad in de eerste 12 weken en heb het mijn gyneacoloog gevraagd, die zei dat stress geen miskraam kan veroorzaken. Miskramen worden (in de regel) veroorzaakt door aanlegfouten, fouten in celdeling enz. In ieder geval niets waar jij invloed op kan uitoefenen.
Maak je niet al te druk, het komt vast allemaal goed.

groetjes, Jane 20 weken
 
Terug
Bovenaan