Stress....

De afgelopen 7 dagen last gehad van bruin bloedverlies. Gelukkig een hele goede verloskundige die alles aanhoorde als ik belde. Uiteindelijk gisteren voor de zekerheid een echo gehad en toen bleed dat het iig nog geen 7-weekse zwangerschap was maar hooguit 5. Het leek wel OK verder maar ik moest er wel rekening mee houden dat het fout kan gaan. Over 3 weken weer een echo om te kijken of het groeit. Vandaag is het bloedverlies gestopt.....maar ja de stress blijft.
Wie heeft iets soortgelijks?

ja soortgelijk hier. maar tot nu toe gaat het goed. had ook rood bloedverlies en was wat ziek erbij. de ha heeft me doorverwezen naar de gyn. deze maakte een echo maar was toen net 5,5 week. hij kon er nog niet veel over zeggen. bloed laten prikken, 2 keer in een week om het hcg gehalte te bepalen. deze was iets omhoog gegaan maar niet veel. je kan namelijk bloed verliezen bij de innesteling.

ondertussen verloor ik bruin bloed, had bruine afscheiding. Dan heb je echt het gevoel dit gaat niet goed. De gyn. was erg nuchter en zei ook dat we er rekening mee moesten houden dat dit het voor stadium kon zijn van een MK.

op 8 weken mochten we terug komen, de dag ervoor had ik nog echt rood bloed verlies. Wat een stress. Maar de echo was goed!! hartje kloptje en alles ziet er goed uit. De gyn. feliciteerd ons!! En hij zei, nu gewoon gaan genieten.

Bloed verlies is niet normaal, maar het komt bij sommige vrouwen de hele zwangerschap voor. zolang je er geen menstruatiepijnen bij hebt schijnt het niet erg te zijn, maar je moet wel iedere bloeding serieus nemen en aan je gyn. of vk melden.

succes!! hoop dat bij jullie ook alles goed gaat.

Fijn om even iets te lezen van iemand bij wie het gewoon goed gaat ondanks het bloedverlies. Bedankt dat geeft weer een beetje rust.
Tja ik moest van de gyn. ook maar even afwachten tot de volgende echo voordat we er teveel op gingen rekenen dat het goed ging. Die echo krijg ik 18 juni. En heel misschien tussendoor nog een maar ja dan is er ook nog zo weinig te zien. Inmiddels wel weer bruin bloed maar erg weinig. Verder wel goed misselijk en dat schijnt dan wel weer positief te zijn in dit geval.

Hoi,
Ik ben a.s. vrijdag al 20 weken zwanger maar herken de stress wel die je het over hebt.
Ik heb ook met 4 weken iets van 5 dagen achter elkaar bloedverlies gehad (was bruine afscheiding = oud bloed). De VK zei dat op een echo nog niets te zien zou zijn en het beter was om te wachten tot 6 weken. Wij waren er van overtuigd dat het mis was, vooral omdat ik ook een beetje kramp erbij had.
Bij 6 weken (bleek toen al bijna 7 weken te zijn) echo gehad en het hartje gezien!
Tussentijds een paar keer nog bloedverlies gehad - laatste keer bij 15 weken. Maar elke keer alles goed.
Ze hebben de laatste 2 keer bij mij naar het hartje geluisterd om te horen of alles goed was en daarom heb ik nu via www.babysound.nl een angelsound gekocht waarmee we zelf het hartje kunnen horen. Is erg geruststellend! Heeft vanaf een week of 12 pas echt nut denk ik maar misschien een tip voor straks.
Er zijn zoveel redenen waarom je een bloeding kan hebben maar hoeft dus niet fout te zijn...

Hoop dat je wat aan het verhaal hebt en ik wens je heel veel sterkte.
Gr.
KC

Na een weekje me volledig op het werk geconcentreerd te hebben begin ik toch weer een beetje te stressen.
Geen bloedverlies meer sinds 10 dagen en nog wel steeds misselijk etc. Maar ik moet nog even wachten op de echo de 18e en dan weet ik eindelijk zeker of het klopt dat bij de vorige echo het kindje 5 weken was of dat het toen al gestopt is met groeien...
Blijft wel spannend.

Update.... vandaag een echo gehad en ik bleek nu 9 weken zwanger en het hartje klopte. Dus ik ben voor nu volledig gerustgesteld en kan er nu toch van gaan genieten..

Terug
Bovenaan