Stress

Hoi dames :)

Zijn er meer mensen bezig met een nieuw huis? Stress volop hier. Hypotheek gedoe en vanwege mijn gezondheid (hartpatiënt) icm. de zwangerschap mag ik niet veel doen, terwijl we binnen een week 'over' moeten zijn. Dan staan er nog twee vakanties gepland waarvan ik niet weet of ze door kunnen gaan, dat moet de cardioloog maar aangeven. Gedoe. Gaan jullie wel op vakantie? Ik ben dan ongeveer 20 weken als we weg zouden gaan. En ik ben net afgestudeerd, geen werk (wel eigen fotostudio gelukkig dus zit niet stil:) ) maar kan ook niet solliciteren nu omdat ik waarschijnlijk al heel snel plat moet.. Hoe doen jullie dat?

Sorry, moest ik even kwijt. Ben benieuwd of er meer bezig zijn met een nieuw huis/verhuizen enz.

Groetjes

Huis en dat soort dingen is bij ons geen probleem gelukkig. Kan me voorstellen dat dat stress oplevert.

Denk je dat je vanwege je hartklachten al heel snel plat moet? Of is dat aangegeven door gyn/cardioloog?
Lijkt me geen pretje....

Ik zal met een tweeling ook wel eerder rustig aan moeten doen. Dat zit niet zo in mijn aard, vorige zwangerschap tot 36 weken doorgewerkt. Dochter kwam met 37 weken ter wereld, maar heb dat nooit als een probleem ervaren.

Wij hebben in juni vakantie en dan ben ik ook rond de 20 weken. Met mijn vorige zwangerschap gingen we op vakantie met 19 weken en dat was geen probleem. Erg van genoten.
Dus wij gaan wel met vakantie.
Overigens moet ik er nu nog even niet aan denken, maar heb vandaag dan ook een slechte dag. Heb al 5x boven de pot gehangen.... En tja, dan ben ik toch liever thuis!

Oei dat is vervelend zeg, zo misselijk??
Ja, door de hartafwijking heb ik waarschijnlijk vroeg ziekenhuisopname en ik verwacht (verwachting van de cardioloog) dat ik de laatste weken plat moet. En daarbij komt dan met de vakantie dat ik denk ik in de buurt moet blijven als het met mij niet goed gaat.. Ach de 24e afspraak met de cardioloog, ik moet nog even afwachten wat zij gaat zeggen. Wordt allemaal vast een stuk duidelijker dan... Woensdag de eerste echo. Eerst afwachten of het allemaal goed is en dan weer verder kijken..

Ik zou zeggen relaxed! Luister naar je lichaam en de arts. Dan maar een keer dicht bij huis :) het kan best zijn dat je tegen die tijd niet meet weg wil haha. Dat huis is wel stress veel hulp?

Vorig jaar was het bij ons een race tegen de klok. Tussen week 34 en 36 werd de badkamer geplaatst (en moest ik die twee weken op mijn werk douchen).
Toen was de babykamer al gelukkig wel bijna af (dat was mijn projectje). Maar ik heb met 37 weken nog vrolijk staan schilderen, laminaat staan leggen en Ikea kastjes in elkaar staan zetten. Met 39 wkn was onze slaapkamer af (en daarmee was alles klaar op 1 kamertje na, en drie keer raden welk kamertje dat is..) en ging het bed ook maar eens op pootjes.

Nu moet ik toegeven dat ik me aan het einde ook superfit voelde. En geen dag stress heb gehad of we het zouden redden. Zodra de babykamer en de badkamer af waren kon ik alles loslaten.
Uiteindelijk is de kleine een dag na de uitgerekende datum geboren en zat ik de avond ervoor (met weeen) nog in een restaurant. Mijn man was daarentegen wel iets meer gestrest, maar daar heb je niet zoveel voor nodig...

Vorig jaar zijn we maar niet op vakantie gegaan, want dat ging met alle verbouwingen niet lukken.

Dit jaar gaan we wel op vakantie. Voor het eerst met zijn drietjes (en een half). Ik ben dan 16 weken als we weggaan en ben van plan er helemaal van te gaan genieten.

Maar goed, wat Twin ook zegt, het zou wel fijn zijn als die wc niet binnen handbereik meer zou hoeven zijn.

Tijdens eerste ook nieuw huis gekocht en helemaal verbouwd. Mmm... Nee niet de beste combinatie maar hebben t wel geredt. Had ook veel hulp en geen hartafwijking.

Vakantie...ja wij zijn denk ik geen goed voorbeeld want wij zijn altijd gewoon gegaan (ook verre reizen).
Dit jaar gaan we ook lekker weg. Dan ben ik denk ik 24 weken.

Zou gewoon overleggen met je cardioloog en doen waar je je goed bij voelt.
Als je kan en wilt gaan dan zou ik het wel doen. Ik weet niet of dit je eerste is maar dan is het wel de laatste keer als stel. Ook bijzonder toch.

Maar sterkte joh! Lijkt me vervelend om snel plat te moeten en zo.

Groetjes mama3007

Wat een lieve berichtjes :) Bedankt ^.^
@mama3007 het is onze eerste, maar het zou ook onze eerste vakantie met z'n tweeën worden sinds we bij elkaar zijn (bijna 5 jaar dan). Dus vandaar dat ik wel heel graag heen wil, maar als je in 40 gr. hitte loopt te sjouwen word je ook niet vrolijk denk ik.

@natasc We hebben 's weekends wel veel hulp met klussen, maar door de week en het verhuizen zelf niet meer, en ik ben zo slecht in het 'niet helpen'. Voel me gewoon schuldig. Weet ik wel, moet niet, maja.. We hebben de vakantie al een hele tijd geleden geboekt, wel met annuleringsverzekering(!) maar we zagen dat we sowieso de aanbetaling kwijt zijn. Dat zou wel balen zijn.

Oeehf stress stress stress, hier ook hoor! Mijn vriend en ik moeten allebei zelfs nog afstuderen... Maar dat wordt (in ieder geval voor mij) nu wel even uitgesteld natuurlijk!

En inderdaad, ook een verhuizing voor de boeg! Aankomende donderdag krijgen we de sleutels, dus ik leef erg met je mee. Wordt nog een hoop heisa allemaal! Wel blij dat wij wat meer tijd hebben om te verhuizen. We hebben er een week of drie voor gelukkig. Een week lijkt me lastig. maar ik ga ervan uit dat jullie er wel hulp bij krijgen toch? Zelf inderdaad niet teveel doen, misschien veel inpakwerk en hier en daar een stofdoek overheen halen?

Succes ermee in ieder geval! :)

Terug
Bovenaan