Stressss

<p>Hallo lieve ouders.</p><p> </p><p>Ik heb een pittig zoontje van 10 maand.. En ben er net achter dat ik 4 weken zwanger ben.. En de stress schiet toe!  Zeer gewenst... Maar ik heb erge migraine en mijn 1e zwangerschap was een nachtmerrie... De kleine man ook 3week te vroeg.. Wat medische problemen... 12 weken een huilbaby..  Soms... Als ik naar hem kijk.. Geloof ik nog steeds  niet dat het mijn kleine vent is... Tijdens de zwangerschap had ik amper een buik en voelde niet zoveel.. Veel negativiteit.. Omdat alles zo moeizaam ging... Ik ben van mijzelf een enorme stress kip die door de migraine heel slecht tegen weinig slaap kan.     Waar ik mij nu zorgen  om maak is dat onze eerste straks maar 19 maand oud is als de 2e er is.  Gaat dat wel goed.. Kan hij er wel mee omgaan en hoe combineer ik dat... En onze kleine man kunnen wij heel makkelijk weg leggen nu om te slapen. Zal dat zo blijven of zullen ze elkaar beïnvloeden en wakker houden.... Stressssss vind het heel erg spannend</p>

Gefeliciteerd met deze zwangerschap! Ik zou zeggen probeer je geen zorgen te maken om iets wat er nog niet is. Het is zonde van je tijd want je hebt er toch geen invloed op en daar kun je straks als de nieuwe baby er is altijd nog zorgen over maken. Wie weet valt het dan reuze mee en wie weet wordt het pittig. Je moet vaak even door de eerste maanden heen maar persoonlijk denk ik dat die altijd pittig zijn of er nu 19 maanden tussen zit of 24 maanden of... Probeer te genieten van de zwangerschap en de tijd die je nu nog alleen voor je kleintje hebt! Leven is te kort om als maar druk te maken! Dikke knuffel en nogmaals gefeliciteerd!

Gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik kan me voorstellen dat het je enige zorgen geeft, maar eerlijk gezegd, je constant druk maken over wat er eventueel zou kunnen komen maakt je leven wel erg zwaar.
Stress en negativiteit  zijn geen goede dingen niet voor jez erlf en ook niet voor je kind, dat zijn geen waarden om aan te blijven hangen. Probeer om te denken naar het positieve, je hebt een prachtig wonder in je buik en elke zwangerschap is anders, wellicht haal je juist ook heel veel positiviteit en enerfie om door te gaan uit je zoontje en zijn aanwezigheid. 
Als je merkt dat stress de overhand neemt zou je wellicht ook eens met iemand kunnen praten die je helpt bij het omzetten van stress en hoe je dit kunt verminderen.  Persoonlijk zeg ik, alle WAT ALS gedachtes zijn spam! Niks mee doen en linea recta verwijderen, je kunt jezelf daarmee namelijk helemaal gek denken. Richt je op de mooie en positieve dingen in je leven! 

Je weet het nooit. Je kunt wel eventueel een plan b maken voor mocht het wel zo zijn. Onze dochter was bijv een huilbaby. Ik had weinig hulp en ervaarde daar veel stress van. Nu zwanger vd 2e en angst dat het weer zo word. Ik weet niet of het zo zal zijn maar heb wel echt gekeken naar Flexibele opvang zodat ik echt meer lucht krijg mocht het wel het geval zijn. Jij schrijft dat je angstig bent voor slaaptekort. Misschien kun je jezelf 1x per week/maand of wat je budget miss toelaat trakteren op een nightnanny? Of een vast logeernachtje bij een lieve oma/opa/tante? Desnoods een middag opvang zodat je echt ff in noodsituaties bij kan tanken. Ik merk zelf dat ik meer rust heb nu ik een plan b heb. Meer kun je gewoon niet doen. Veel succes en een fijne zwangerschap ? you got this! 

Gefeliciteerd!
Je verhaal klinkt wel een beetje herkenbaar. Mijn dochter was 11 maanden toen ik opeens 4 weken zwanger bleek. Ondanks dat alles tot nu vrij probleemloos ging, maar ik het eerste jaar met haar als erg pittig heb gezien, waren mijn gedachtes hetzelfde als wat jij benoemt. Ik schoot ook gelijk in de stress. 
Ik heb het nieuws ook pas bij 9 weken aan familie verteld en daarna steeds meer mensen. Ik had echt tijd nodig om aan het idee te wennen. Ik zit nu op ruim 14 weken en ik ben zeker nog wel 'bang' voor de toekomst, de nieuwe situatie. Maar de echte stress is zo goed als weg en ik probeer er nu ook echt van te genieten.  Vanavond weten we hopelijk het geslacht al!
Dus probeer het even te laten bezinken en dan ga je langzaam proberen de positieve dingen te zien. Heerlijk uitkijken naar echo's en andere speciale momentjes. Als de baby er straks is is het afwachten hoe het gaat. Misschien gaat het wel gelijk allemaal goed. Je weet het nu toch niet ??‍♀️ 
Een fijne zwangerschap gewenst en probeer te genieten! 

Terug
Bovenaan