Striae en laser??

Hai iedereen,
Ten eerste voor alle vrouwen momenteel midden in de zwangerschap: gefeliciteerd! Werkt laser behandeling als behandelmethode om striae te verminderen/verwijderen??
Ik ben op zoek naar vrouwen die al behandeld zijn d.m.v. fractionele laser om voor mijn scriptie te onderzoeken in hoeverre zij resultaat hebben gehaald en in hoeverre zij tevreden zijn over de behandeling die ze zijn ondergaan. Een aantal vragen kost u 5 a 10 minuten van uw tijd en ik verloot een cadeaubon naar keuze t.w.v. €25,- onder de deelnemers om het wat leuker te maken.
Want is het (vaak hoge) bedrag van de laserbehandelingen het waard om van de striae af te komen van zwangerschap?
Mocht u een paar vragen kunnen/willen beantwoorden, of iemand kennen dan hoor ik het graag :) Met vriendelijke groetjes Lynn Kuijpers lynnkuijpers@live.nl
 
Beste Lynn,

Ik zag je oproep staan en wilde graag mijn ervaring delen.

Ik heb bij Kliniek Dokter Frodo een uitgebreide behandeling voor mijn striae in de vorm van een stappenplan gehad. Ik had vooral last van littekens bij mijn benen en buik (o.a. door zwangerschap en toename van gewicht). Er zijn 4 soorten behandelingen: een carboxytherapie, microneelding behandeling, laserbehandeling en een gylcozuur peeling.  Vooral de laserbehandelingen hebben voor mij persoonlijk het meeste resultaat opgeleverd. Bij deze behandeling wordt o.a. de kleur van de striae verminderd en wordt de huid egaler. Verder denk ik dat het resultaat ook ligt aan de combinatie van de verschillende behandelingen. Voordat je de behandeling krijgt  zal er eerst een consult plaatsvinden waarin een o.a. een huidtherapeut goed je huid analyseert en op basis hiervan de juiste behandeling samenstelt.

De behandelingen kunnen voor sommige mensen qua prijs  inderdaad aan de dure kant liggen. In mijn geval waren de behandelingen het zeker waard. Ik zit zoveel beter in mijn vel en voel mij ook meer zelfverzekerd. Wat voor de één niet storend is kan voor de ander wel storend zijn. Ik denk dus dat het ook heel persoonlijk ligt.

Mocht je (deels) van je striae af willen komen dan raad ik voor een goed resultaat aan om naar een kliniek te gaan die de modernste methoden hanteert en een goede voor en na-zorgbehandeling belangrijk. Ik kreeg bijvoorbeeld ook advies van een ervaren huidtherapeut. Al deze factoren dragen denk ik bij en is denk ik niet iets om op te besparen. Anders kan het resultaat inderdaad tegenvallen en de lijkt het gauw een dure behandeling.

 
Terug
Bovenaan