striae / zwangerschapsstriemen

<p>Hallo allemaal,</p><p>Ik ben op dit moment bijna 25 weken zwanger. Sinds het begin af aan smeer ik me dagelijks in met een voedende creme. Maar helaas heeft dit niet geholpen om striemen te voorkomen.. Ik heb ze echt overal; borsten, dijen, bovenbeen, billen en zelfs op de zijkanten van mijn buik wat overloopt tot mijn rug. Nou ben ik ook heel wat aangekomen en heb er ook genetische aanleg voor. Ik weet dat ze niet te voorkomen zijn en dat je ze nooit 100% weg zult krijgen, maar wat helpt er nou een beetje om ze te vervagen of minder te laten worden? Ze zijn nog rood bij mij dus ‘wel beter behandelbaar’ heb ik gelezen. Het enige wat helpt is vitamine A zuur maar aangezien ik zwanger ben en nog borstvoeding wil geven mag dit absoluut niet, en ik denk dat ze tot die tijd veranderen in rotte witte streepjes. Mijn vraag is dus wat kan ik nu nog anders doen? Iemand ervaring bij rode striemen? Bio oil, helpt dat zo ja welke? Ik ben pas 20 en het maakt mij zo onzeker over mijn lichaam☹️.</p>

Hoi,
hier ook iemand met striae. En inderdaad ook onzeker. 
Ik ben 17 weken zwanger en in kilo’s nog niet echt aangekomen gelukkig. voor mijn zwangerschap wel waardoor ik al wat striae had. 
Ik smeer met Weleda olie. Het helpt het niet om het tegen te gaan, maar wel om het jeuken te verminderen. Ook is de vurige roodheid snel minder naar mijn idee. 
Het vervelende is dat we het niet tegen kunnen gaan...

Volgens mij kan je het niet verminderen omdat het onderhuidse scheuren zijn, zodat iets op je huid smeren ook weinig zin heeft..

Ik gebruik bio oil.. oranje olie in doorzichtige fles. Ruim smeren het helpt je huid herstellen. Weg zal het niet gaan maar uiteindelijk wordt het wel minder zichtbaar dan nu. Ook na je bevalling blijven smeren 2x per dag. Ik heb het zelf ook en weet Hoe erg het is maar je baby’tje krijgen is veel waard ?

Same?. Buik zit eronder. Inmiddels 37 weken en ik ben enorm bang voor de schade van de laatste weken omdat ik merk dat de baby nog behoorlijk groeit. Precies wat je zegt, voorkomen lukt gewoon niet. Ik heb me ook verdiept in 'wat te doen om het minder zichtbaar te maken' maar een wondermiddel nog niet ontdekt. Naast dat iedereen zegt: accepteren, wat natuurlijk ook zo is. Vind ik het toch fijn om het zo onzichtbaar mogelijk te laten zijn. 
Wat ik wel weet:
- Er bestaan lasertherapieen. Helpt niet bij iedereen even goed.
- in Brazilië zit een tattoo artist die ze wegtattoeert (zoek maar eens op Rodolpho Torres). In NL heb je ze ook wel, maar ik ben er nog geen tegengekomen die specifiek striae mooi kan behandelen.
- Tijd. Nu zijn ze nog donker, diep en rood waarschijnlijk. Maar als ik kijk naar mijn striae vanuit de puberteit en hoe dat er nu uitziet, hoop ik dat dat ook met mijn buik gaat gebeuren. Het wordt minder. 
- Zon. Bij mij helpt het als ik wat bruiner ben. 
Ik wens je een zo striaevrij mogelijke huid toe en natuurlijk een gezond kindje. 

Hallo :) gefeliciteerd met je zwangerschap!
Ik ben een tijdje terug bevallen en zat ook helemaal onder. Helaas kun je er niks aan doen, je krijgt het of je krijgt het niet. Ook ik heb zalfjes gebruikt maar werkt niks. 
Ik ben nu 5 maanden verder en het is al een stuk weggetrokken maar het zit er nog wel, heb kleine littekens op mijn buik.
Bekijk het positief! Je krijgt er het mooiste voor terug :)
Fijne zwangerschap en veel genieten:) ¿

Terug
Bovenaan