striae??

A

Anoniem

Guest
hoi

ik heb sins een week of twee last van striae ik weet het hoort erbij en ik smeer ook creme  maar wie heeft hier ook last van en gaat het weg na de zwangerschap.

liefs tara 30 weken

Helaas heb ik het ook en nee het gaat nooit meer weg....het wordt wel lichter van kleur na je bevalling....heb er ook flink van gebaald bij mijn eerste zwangerschap, opeens in de laatste 5 weken was het er...zo goed gesmeerd en toch...
Blijkt dus dat het erfelijk kan zijn (mijn moeder heeft het dus ook) en dat smeren niet helpt (is wel lekker evengoed, doe dat nu weer twee keer per dag)

Liefs Yvonne

Hoi,
Nee helaas gaan striae nooit meer weg, maar in de loop van de tijd worden ze wel steeds lichter totdat er kleine witte streepjes overblijven. Vooral doorgaan met smeren, hoe soepeler de huid hoe meer striae je voorkomt. Striae ontstaan vooral in een periode dat je veel aankomt en er dus rek op de huid komt.  Komt dus ook zonder zwangerschap voor.

groet van Else

Je kan striae nooit voorkomen, het onderhuids bindweefsel scheurt, dus smeren helpt helemaal niets.

groetjes Mariska

he hoi

smeren helpt inderdaad niets maar het masseren helpt enigsins iets.gewoon de goedkoopste creme of olie wat je vind als het maar glijd en stevig masseren

Hallo,

Het is niet leuk maar helaas niks aan te doen je moet het maar zien als mooie littekens van je wondertje..Hoewel.. ik heb vanaf het begin van mijn zwangerschap elke dag mijn buik enz ingesmeerd met een creme met vitamine E, tot nu toe nog geen streepje te bekennen op mijn buik alleen een paar kleintjes op mijn bovenbenen en dit is mijn 2e zwangerschap..

Gr Elmira.

Moet zeggen dat het na de eerste na een tijdje niet echt meer te zien was.

Nu bij de tweede is het weer terug, ben benieuwd of het weer zo goed weg trekt.

Heb er verder nooit wat bijzonders aan gedaan.

Groetjes
Chris

Terug
Bovenaan