Striae

Hallo allemaal,

Ik ben morgen 40 weken zwanger van ons tweede kindje en mijn buik lijkt wel een spinnenweb... Bij de eerste had ik al iets last van striae, maar dat beperkte zich tot de onderbuik. Nu zit het echt over mijn hele buik heen, ondanks smeren en masseren. Ik vraag me af of dit nog weer een beetje wegtrekt...
Natuurlijk is dit een cosmetisch aspect en absoluut onbelangrijk in verhouding met het zwanger mogen zijn en het (hopelijk) krijgen van een gezonde baby.
Maar mooi is anders. Wie heeft hier ook last van en wie heeft er tips om de zichtbaarheid van de littekens straks (na de bevalling) tot een minimum te beperken?

Grt. Sasha

Ik heb me bij de eerste helemaal suf gesmeerd. Maar in de laatste twee weken kreeg ik zwangerschapsvergiftiging en hield ik ineens meer dan 10 liter  (dus ook kilo) vocht vast. Enorme stiae, het zat zelfs in m'n knieholten enz.

Het meeste is vanzelf weggetrokken. Zoals je weet worden de streepjes vanzelf minder en als ze eenmaal wit zijn zie je er eigenlijk weinig meer van.

Ik zou het eerst even afwachten. Mocht je daarna cosmetisch in willen gaan grijpen, kun je altijd dan informatie inwinnen.

Groetjes, Marisa

Mag ik vragen wanneer je de straie kreeg? Ik ben iets meer dan 29 weken zwanger en heb nog niks maar mijn buik is ook nog heel klein. Ik ben 7 kilo aangekomen en dat zit eigenlijk wel een beetje verdeeld over mijn hele lichaam, iedereen ziet nu pas een beetje dat ik zwanger ben. Van mezelf ben ik wel tenger, dus het lijkt meer dat ik wat voller ben geworden... Ik ben wel heel bang voor de straie, want ik dacht eigenlijk dat die nooit meer weggaan, dus ik ben ook wel heel benieuwd wat andere meiden te zeggen hebben...

Hoi allen,

striae is ook hetgeen wat mij de laatste weken bezig houdt.
ik ben maar 10 kilo aangekomen en nu 38+4 weken. tot een paar weken terug nergens last van. eigenlijk mag ik nu nog niet klagen want ik zie maar 2 echte lijnen en 4 kleinere lijntjes.
ook heb ik twee kleine lijntjes omdat ik me navelpiering te lang heb ingehouden.
ik ben ook druk aan het smeren en neem na de zwangerschap creme om het te proberen te verminderen.
ik heb me echt druk gemaakt om die lijnen, maar ik leg me er ondertussen een beetje bij neer dat ik het wel over heb voor mijn baby.
dan maar geen bikini van de zomer :).

sterkte en succes,

Bianca

Tja, kort en bondig: nee, het gaat niet meer weg. Het wordt wel minder zichtbaar, de striemen worden wittig ipv rood/paars maar helemaal weg gaat het nooit meer.

Ik ben nu 37 weken zwanger van de vierde en de gemiddelde europese wegenkaart is leeg vergeleken bij mijn buik. Overigens heb ik dat vooral aan de oudste overgehouden, bij de 2e en derde viel het reuze mee en nu heb ik 3 nieuwe striemen kunnen ontdekken. Ja, mooi is anders inderdaad, gelukkig heb ik toch al niet het figuur om in bikini rond te paraderen. Maar ergens ben ik er ook wel trots op! De striae is er omdat ik 3 (straks 4) prachtige kinderen gekregen heb, die striemen zijn het "bewijs" van mijn rijkdom. Ik heb er dus geen enkele moeite mee.

Tjaah ook hier geen prettig antwoord denk ik!
40 Weken lang heb ik mij suf gesmeerd en alhoewel ik toch een flinke ronde toeter had... nog geen streepjes!
Totdat ik aan het einde vocht ging vasthouden 2 weken lang en mijn vk me met medelijden aankeek en zei dat ik toch nog erg last van strepen had.
Later bleek het ook op mijn benen enz. te zitten, maar ja dat kon ik toen niet meer zien.

Ze worden i.p.v. rood een beetje wit/ zilverkleurig, maar erg fraai vind ik het niet.
Helemaal niet als alles weer in normale proporties terug groeit, dan gaat het zo gek samenkrimpen vind ik.

Al met al was ik 20 kg aangekomen maar dit ws niet het voornaamste probleem voor de streepjes denk ik...
Onze lieve dochter lag opgevouwen aan de voorkant van mijn buik dus precies op dat punt kreeg ik strepen.
Ook heb ik gelezen dat je huid als je jong bent nog minder rekbaar is en er dan ook eerder streepjes kunnen ontstaan. Vrouwen die iets ouder zijn schijnen al wat losser in hun vel te kunnen zitten. Of dit waar is weet ik niet, ik was destijds 2 jaar.

Wat ik wel weet is dat mijn bikini tijdperk voorbij is!

Groetjes G.

Hoi,

Het heeft voor een groot gedeelte met je bindweefsel onder je huid te maken.
Als dat stug is, kun je smeren tot je ons weegt, maar het helpt dan niet.
Ik ben wat ze noemen hypermobiel en heb een heel soepel bewegingsapparaat en veel rek in het bindweefsel.
Ik ben van de 1ste na 27 kg gestopt met wegen en heb geen streepje op mijn lijf en nu ben ik alweer 12 kg aangekomen en ben 27 wkn en ook nog steeds niets.Ook mijn borsten gingen van cup c naar cup g en daar is ook geen spoor van te vinden.
Mijn probleem is echter wel dat ik door de hypermobilteit ernstige last heb van bekkeninstabiliteit en zit al vanaf 19 weken volledig thuis en ben nog wel blij dat ik mijn zoon van en naar school kan brengen met de auto.
Deze info heb ik van mijn fisio.
Iedereen een fijne zwangerschap evengoed, met of zonder striae.

Hallo allemaal,

Heel vervelend inderdaad die striae. Maar het trekt echt heel veel weg. Ik heb zelf al strepen sinds m'13e!

Dit kwam door de groeispurt., dus ik loop er al lang mee rond. Maar ik moet echt zeggen dat je er amper meer wat van zag voor mijn zwangerschap. Ik heb er nu 2 nieuwe bij, en er zal nog wel wat meer bijkomen.

Het is niet anders, je kunt smeren tot je een ons weegt maar, als je bindweefsel stug is krijg je ze toch.

Ik zag laatst wel op een reclame een nieuw product dat hiertegen zou kunnen helpen. Weet even niet meer hoe het heet, maar ik ga het na de zwangerschap toch echt eens proberen.

Succes met smeren allemaal, en geniet lekker van jullie zwangerschappen!

Ik hoop dat het voor iedereen heel voorspoedig mag verlopen.

Brinn

26w zwanger

Terug
Bovenaan