striae

hallo dames,

ik heb een vraagje ik ontzettend last van striae en dan niet op me buik maar op mijn dijen en borsten en vele ook ontzettend diep en breed, en ze blijven maar vuurrood.
door de borstvoeding krijg ik zelf op de borsten steeds wat bij..

en aangezien de warmen maanden er nu echt aankomen en ik ook graag in korte kleding/bikini wil lopen zou ik graag willen dat ze op zijn minst minder rood zijn..

heeft iemand tips hier voor..
ik ga sowieso de huisarts nog om advies vragen maar dat kan morgen op zijn vroegst

liefs ingeborg

ps. ik smeer me nog altijd als een gek in maar helpt gewoon niets

Tsja...helemaal niks aan te doen...!
bio-oil schijnt het minder rood te maken maar heb dat zelf nooit geprobeerd.

Als je huisarts wel de gouden tip heeft hoor ik het graag!

Niks aan te doen hoor! Mijn borsten en dijen zijn niet met striae (geen nieuwe in ieder geval) maar mijn buik wel. Ik dacht bij mijn dochter 7 jaar geleden mijn portie wel gehad te hebben maar nee, heb ook lijflijke aandenken aan Connor :) Nou ja, dan maar een badpak dit jaar en geen bikini..... volgend jaar weer.
Ik blijf maar smeren met mama- buiken creme van de etos blijft t in ieder geval soepel....

er zijn genoeg dingen te doen om te verminderen maar dat kosten weken tijd en vele behandelingen..

er bestaat namelijk een laser en een licht therapie er voor

haha ja jessica mijn buik is echt nog zo :p al had ik niet zoveel buik maar nu wel erg veel vel over.

maar aan de straie heb ik weinig te doen want zitten onder de rand van mijn broek (niemand die ze ziet) maar je kunt litteken zalf gebruiken om het wat witter te maken en na een paar weekjes zon zie je nog wel een lijntje maar niet de straie zelf.

Qua vorm kom ik er gelukkig goed vanaf en ik begin maandag weer met sporten.
Maar inderdaad die striae.....pffff

Had een enorme buik tijdens mijn zwangerschap en geen striae te bekennen, maar tijdens het persen heb ik die scheurtjes er gewoon 'ingeperst'.
Kennelijk kwam er zoveel spanning op dat ik helaas met streepjes ben geëindigd...
Niks aan te doen, smeren heeft nu geen zin meer en begreep van de vk dat dat vantevoren ook weinig effect heeft. Striae ontstaat van binnenuit.

Lekker in de zon dames! :)

Terug
Bovenaan