striemen en gorgonzola

Hoi Meiden,

dacht ik gister even mijn lievelingspasta klaar te maken met gorgonzola kaas erover heen, kom ik bij de AH kijk ik voor de zekerheid op de verpakking, blijkt gorgonzola gemaakt te zijn van rauwmelkse kaas.... is dit echt bij alle gorgonzola's zo.

Oh ja en nog een vraagje, wie gebruikt er hier die antistriemen creme van vichy. Deze schijnt enorm goed te helpen als je vanaf het begin van je zwangerschap begint te smeren.

Vanaf hoeveel weken begin je eigenlijk met smeren?

Aicha.

hi, met kaasjes; bij twijfel niet doen. er zijn nog een hoop andere lekkere dingen bij de Albert Heijn.
en de striemen: ik smeer mijn halve leven al, als tiener ben ik erg snel gegroeid en heb daar striae van. en nu van de zwangerschap: helemaal noppes. ik smeer vanaf maand 3 met Kruidvat antistriemen en met Vaseline en met een hypo-allergeen smeertje van   een ander merk (weet niet meer, ik ben ook zo vreselijk verstrooid.)
lekker rond smeren van binnen naar buiten, of je man laten doen....
gjes Miep36

Hoi Miep,

Hoe verloopt je zwangerschap? Bedankt voor je reactie. Nou dan denk ik dat ik vanaf morgen maar begin met smeren. Die creme van Vichy schijnt overigens wel erg duur te zijn. Maar ja hebben wij er niet veel voor over dan?...hahahaha!

Aicha.

Hi,

Zwangerschapsolie van Weleda is errug fijn! Flesje is iets van eur 11 en kun je bij veel drogisteren krijgen.. Weleda heeft veel producten speciaal voor zwangere vrouwen, ook bijv. massageolie.

Groetjes

Merel
30 wkn

hoi ik ben nu 34 weken en 3 dagen en ben niet gescheurd (nog niet) wat niet is kan nog komen .
Ik smeer mij ook niet in.
wat ik wel weet is dat als je buik wil scheuren dan scheurt ie gewoon ookal gebruik je allerlei cremetjes.
het enige wat de creme doet is je buik soepel houden.
maar striemen (dat zijn onderhuidse scheurtjes) dus of je er wat aan kan doen ik betwijfel het.
Bij iedereen is het anders de 1 heeft meer elastine dan de ander.
ik hoop dat niemand uitscheurt maar je weet nooit hoe het lopen gaat!!
dikke kus
miranda
34weken en 3 dagen

Hoi Aicha,

Ik heb gorgonzola van de Lidl in huis, en die is van gepasteuriseerde melk gemaakt, dus die mag!

Maar als je kaasjes hebt van rauwe melk: je mag ze wel eten als ze in een ovenschotel oid zijn verwerkt. als ze maar goed verhit worden (boven de 70 °C) gaat de eventuele listeria dood.

Eet smakelijk!
Petra.

Aicha, je zet mij aan het denken...
Ik dacht nl. dat AH helemaal geen producten met rauwmelkse kaas in het assortiment hadden. Kan het zo 123 niet vinden op Internet maar ik ga dan toch beter opetten bij het boodschappen doen. Thanks
Liefs S.

Hoi,
Tegen striemen smeren helpt eigenlijk niet maar het is natuurlijk lekker om je huid soepel te houden. Maar als je aanleg hebt voor striae krijg je het toch wel. Ik smeer ook braaf en heb toch striemen. Tja je moet er wat voor over hebben.
En die kaas niet eten hoor, wel raar inderdaad want bij de AH zou helemaal geen rauwmelkse kaas te koop zijn. Ik neem steeds maar het zekere voor het onzekere.
Mar

Terug
Bovenaan