Striemen...

Hoi meiden,
Ik vraag me af vanaf wanneer je striemen krijgt en of er wat aan te doen is. Ik heb eens gehoord dat je je buik met olijfolie ofzo in moet smeren dat je er dan minder last van krijgt. Wie heeft er ervaring mee??

Liefs Sas
 
Hoi Sas,
Die striemen krijg je meestal pas op het allerlaatst in je zwangerschap en er is eigenlijk niet zo veel wat je er tegen kunt doen.
Er zijn allerlei dure cremes enzo te koop speciaal hiertegen maar het schijnt dat het onderhuidse weefsel gewoon op een gegeven momemt scheurtjes krijgt omdat het niet verder kan rekken. Smeren is lekker en natuurlijk goed voor de bloedsomloop maar helpt niet echt tegen striemen.

Ook heb ik wel eens gehoord dat het erfelijk bepaald zou zijn of je er erge last van zou kunnen krijgen of niet.

Ik dacht dat het bij mij misschien wel niet zou komen maar helaas in de 38e week kreeg ik ineens een aantal streepjes onder mijn navel, nu vertakkenze al en zijn het er meer.
Nix aan te doen dus, ik smeer elke dag (voor de lekker) met een bodylotion of babyolie en mijn moeder had ook maar een paar striemen. Dus ik hoop dat het hierbij blijft, haha!

Groetjes,

Lein
 
Hoi Sas!
Ik heb begrepen van mijn vk dat het erfelijk bepaald is, de een krijgt het de ander niet. Maar regelmatig een vette creme of baby olie ofzoiets erop smeren en een "vetrol" vastpakken en op en neer rollen tussen je vingers om het op te rekken, en de schade blijft als het goed is beperkt . Tijdens eerste zwangerschap geen striae gehad! Dus wie weet...
Fijne zwangerschap!
 
Ik heb nu pa last ervn, ben nu 5 maanden en 1 dag.
Ik heb vanaf het begin mijnbuik laten insmeren door mijn vriend.
Maar ik denk als het komt, kan je er niet veel aan doen.

 
Hoi Sas,

Ik was 22 wkn toen heb begon.
Op mijn buik, benen, billen, borsten.
En ik smeerde vanaf het begin als een gek met biodermal voor moeders.
Het is erfelijk bepaald mijn moeder heeft het ook. Nu ben ik 18 wkn zwanger van de tweede en mijn lidtekentjes beginnen te jeuken, omdat mijnbuik nu toch weer gaat groeien. Het is niet mooi maar je doeter vrij weinig aan.
 
Ja, misschien heb je mazzel joh. Oudere vrouwen en vrouwen met meer pigment schijnen er minder last van te hebben.
(die tip van vetrol vastpakken helpt alleen als je wat dikker bent, dat was ik ook een paar jaar geleden en eerlijk is eerlijk: ik hoop dat mijn buik daardoor wat meer is gewend geraakt aan uitrekken ;-)
Ach ja, het zijn maar wat strepen.
 
Terug
Bovenaan