Strippen 40 weken

<p>Hoi allemaal,</p><p>Vandaag ben ik precies 40 weken zwanger. Nu denk ik niet dat de bevalling snel gaat beginnen. Ik heb namelijk nog helemaal nergens last van. De verloskundige zei dat als ik donderdag nog niet bevallen ben, ze mij gaat strippen. Nu lees ik allemaal verschillende dingen over strippen en ik word best nerveus bij het idee. Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen en hoe snel is de bevalling daarna op gang gekomen?</p>

Hoihoi
ik ben gegestript  met 38weken en 4 dagen.
En ben met 38weken en 6 dagen bevallen.
Dus bij mij kwam het best snel op gang.
Succes met de laatste loodjes?

Ik ben met ruim 40.4 gestript en met 41.3 bevallen na inmiddels 3x gestript (om de dag). En ben na de laatste keer strippen naar de voetreflex geweest en daar ging ik met weeën naar buiten.
Het werkt dus niet altijd, maar kwaad kan het zeker niet. Als het lukt zou ik me niet te druk maken dat kost alleen maar energie ;-)
Het strippen zelf was niet prettig maar goed te hebben.
Succes met de laatste loodjes, je kan het!!

Ik ben met 40.4 gestript. Onderweg naar huis al voorweeen. Helaas toen niet doorgezet.

Met 41 weken nogmaals gestript bij mij thuis om 15.00 uur. Rond 16.00 weer voorweeën. Op tijd naar bed gegaan. Rond 23.00 werden het echte weeën (rug en been) en om 15.51 uur (met 41.1 week) bevallen. Dat is nu 2 weken terug. 

Het strippen zelf is akelig, maar ook zo voorbij. En niks vergeleken bij 

Ik zou wachten tot het kindje er klaar voor is. 40 weken is nog geen 42,.de max.. De bevalling verloopt vaak beter als er niet ingeleid of gestript word. Waarom wil de vk het doen eigenlijk? Als ze een goede medische reden heeft is het een logische stap! Succes alvast met de bevalling en geniet van je kindje:)

Ik ben ook gestript met 40 weken en 6 dagen. Ze strippen alleen maar als er minimaal 1 cm ontsluiting is. Ik zat toen op 2 cm. 
Die gehele dag erge menstruatie-achtige rugpijn en de volgende ochtend is dit overgegaan in duidelijke weeën. Die avond is toen ons kindje geboren.
Strippen geeft alleen net even het laatste zetje richting weeën door middel van de hormonen die vrijkomen door het strippen. Het moet ook binnen 24 uur de bevalling op gang helpen; gebeurt dit niet, dan heeft het strippen helaas niet geholpen. Het strippen zelf is wel even pijnlijk en je gaat ook iets nabloeden. Maar bij mij heeft het dus wel echt geholpen en de bevalling in gang gezet.

Ps. Onze verloskundigen gingen alleen maar strippen rond  41 weken of verder. Rond 40 weken deden ze dit nog niet.

Terug
Bovenaan