Strippen bij zwangerschap korter dan 40 weken....

Hoi meiden,

Ik heb een vraagje aan jullie. Wie heeft er ervaring met strippen, en dan nog voor de uitgerekende datum. Ik ben nu 38 w en 2 d en mijn baby was met de vorige controle (een week geleden) al zon ruim 7 pond. Mijn buik is echt mega groot en voel me de laatste dagen ook best depressief. Nu wil ik bij mijn controle as dinsdag vragen of ze me willen strippen. Is dit gebruikelijk, of beginnen ze daar niet aan?

Wat ik ook zo raar vind, ik heb dus vorige week donderdag controle gehad, in principe moet ik nu dus iedere week, maar afgelopen donderdag hadden ze geen plaats, dus moet ik pas volgende week dinsdag komen. Dan zit er dus tussen de controles bijna 2 weken. Is dit normaal?

Groetjes van Simone

Hoi Simone,

ik krijg nu ook om de twee weken controle, terwijl ik nu 37 weken ben. In onze praktijk is het dus normaal. Wat strippen betreft: overleg goed met je vk. Ik werd bij onze tweede pas bij 41 weken en 4 dagen voor het eerst gestript. Dit had overigens geen effect! Je kind komt wanneer hij of zij er klaar voor is. Staar je dus niet blind op strippen!

Probeer toch te genieten van je schoppende baby in je buik. Hier in Brabant schijnt de zon volop dus ik ga dadelijk lekker buiten zitten met een goed boek! Misschien ook een idee voor jou?

Groetjes, Hanneke

Heb je een groeiecho gehad waarop te zien was dat ie inderdaad zo groot is?

Strippen is het gereedmaken (proberen) van de baarmoedermond   dus hoeft niet meteen bevallen te betekenen maar wel weer het proces versnellen.

Mijn verloskundige zei dat ze nooit voor de 41 weken stript. Zij vertelde dat als je het te vroeg doet, dat je dan onnodig last kan krijgen van krampen ed, maar dat niet persé de weeën op gang hoeven te komen...

Maar ik snap wel dat je liever niet zolang dr mee door loopt als de baby al aan de grote kant is.

Succes dr mee!

Mirjam

Hello dames,

Bij mijn vorige zwangerschap hebben ze 3x geprobeerd  te strippen na 40 wk, maar als je baarmoedermond niet aan het verweken is, valt er niks te strippen. Dan zit alles nog potdicht en is je baby gewoon nog niet toe aan de bevalling.  

Probeer nog  even te genieten van deze heerlijke rustige periode! Het enige wat je moet doen is lekker "hangplantje" spelen en je door iedereen laten verwennen. Zorg dat je veel slaapt zodat je uitgerust bent voor de heftige periode na de bevalling want dan krijg je het nog druk genoeg.

SUCCES! (Ik begrijp je gevoel wel hoor, ik wil ook van dat "walrussen"lichaam af...)

Kim  

Heb geen groeiecho gehad, maar de baby was beslist niet kleiner dan 7 pond. Daar was ze nogal stellig in.

Ik weet dat ik moet proberen te genieten, maar ik vind het zo moeilijk. Ik vind het buiten veel te warm en als ik overdag teveel ga slapen / rusten, dan doe ik ´s nachts geen oog meer dicht.

Mijn zoontje gaat komende weekeind logeren, dus dan gaan manlief en ik uiteten. Probeer me maar met dat soort dingen  een beetje op te peppen.

Hoi,

Ik ben van het oktoberforum en las je vraag over strippen voor de 40 weken. In mei 2006 ben ik met precies 38 weken gestript (eigenlijk wilden ze het met 37 weken doen maar omdat ons kindje wat achterliep in groei wilden ze toch nog even wachten).

De reden dat ik gestript ben was dat ik al 10 weken niet meer naar de wc kon. Lactulose, klysma's etc hielpen allemaal niet. Ik mocht 1 keer per week laxeren en moest dan 4 pillen tegelijk nemen en dan nog kwam er nauwelijks iets uit. Ik kon bijna niet meer lopen van de pijn, kon niet meer eten omdat mijn buik zo vol zat (als ik at dan moest ik overgeven omdat het niet meer mijn darmen in kon). Omdat ik altijd 9 maanden ziek ben tijdens de zwangerschap was ik echt helemaal op en de vk vond toen echt dat het genoeg geweest was. Gelukkig was mijn baarmoedermond er klaar voor en ben ik diezelfde dag nog bevallen.

Maar het is niet gebruikelijk dat ze het voor de 40 weken doen, dat gaf ze wel duidelijk aan.

Syl
32+2

Terug
Bovenaan