Strippen en inleiding ervaringen

<p>Hoi allemaal.</p><p>Ik heb net een gesprek gehad met de verloskundige. </p><p>Maandag heb ik een afspraak bij de gynaecoloog om het over de inleiding te hebben, ik ben dan 40+5. Maandag avond word er dan een ballon katheter geplaatst en dinsdag dan de inleiding met infuus (dat is het plan). </p><p>Zaterdag komt de verloskundige nog strippen, dit wil ik ook geprobeerd hebben. Dan ben ik 40+3. </p><p>Wie heeft er ervaringen met strippen, ballon katheter en inleiden?</p><p>Liefs. </p>

Ik heb ervaring met strippen. 
Ik had al wel 2 cm toen in gestript werd.
En was toen 38 weken en 6 dagen zwanger .
2 dagen daarna begon ik en ben ik bevallen ?.
Ik mocht ook  kiezen om ingeleid te worden maar omdat ik al 2 cm had en ze me gestript hadden dacht  ik dat het zelf wel op gang zou komen en dat was ook zo. 
Succes met de laatste loodjes ?

Hoi, 
ik ben afgelopen donderdag opgenomen met zwangerschapsvergifting en ingeleid. Ze wilden een ballon plaatsen en vrijdags mijn vliezen breken. Maar toen ze controleerden voor de ballon had ik al 2cm en konden ze dus direct vliezen breken. 
Daarbij kreeg ik ook een infuus met weeënopwekkers. 
Ik vond het helemaal niet erg. Het is een beetje gek omdat je niet weet wat er komen gaat, maar het is mij allemaal heel erg mee gevallen. Blijf je artsen vragen wat ze doen en waarom. Jij hebt de regie over jou lichaam en je kindje. 
Het klinkt misschien een beetje gek, maar probeer er ook van te genieten. Je staat op het punt om een kindje op de wereld te zetten! 
Veel geluk?

Bij mij is het inleiden niet gelukt, maandag een ballon gehad, dinsdag de ballon opgevuld. Woensdag de ballon eruit gehaald en tabletten gehad. Donderdag 3 cm ontsluiting en de vliezen gebroken, meteen aan het infuus gegaan om 8 uur. Rond 13:00 kreeg ik een weeënstorm maar bleef op 3 cm hangen, om 15:00 is er besloten dat als er om 18:00 geen verandering is een keizersnede dit is dan ook gebeurt om 19:00

Hier op zaterdagavond een ballon geplaatst zondag ochtend konden ze de vliezen breken en eind van de middag is de kleine man geboren. 
Wel infuus gehad met weeën opwekkers. 

Ik had 4 februari (40+4) afspraak bij gynaecoloog en zou 5 februari in de avond opgenomen worden om ballon te plaatsen. Dit was nodig ivm te hoge bloeddruk. 
Ik ben toen die middag (4 februari) naar mijn verloskundige gegaan en zij heeft mij gestript. Ik had 1-2 cm. 
5 februari begonnen om 8.45 uur de weeën en om 16.45 uur was de kleine geboren. Inleiden is dus niet meer nodig geweest ?

Ik heb ervaring met beide?
Ik ben met 41.3 opgenomen voor de ballon. Deze is er de volgende morgen uit zichzelf uitgevallen, maar mijn baarmoedermond lag nog te ver naar achteren en het was nog teveel een gesloten ‘tuutje’. Daarna hebben ze 2 keer een hormoongel in moeten brengen maar er gebeurde nog niks. De volgende morgen zouden mijn vliezen om 7.00 gebroken worden, maar deze braken gelukkig uit zichzelf om half 6 ‘s morgens. Tussendoor hebben ze continu getoucheerd wat toch best vervelend was omdat mijn baarmoedermond nog te ver naar achteren lag. 
Toen de bevalling éénmaal op gang was ging het allemaal super snel en goed! 
Succes met de laatste loodjes!?

Terug
Bovenaan