Strippen, hoe en wat?

A.s. dinsdag zal ik, als de kleine er nog niet is, gestript gaan worden.
Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

Kan ik na het strippen gewoon nog op de fiets naar huis (5 minuutjes fietsen naar huis van praktijk)? Verlies ik bloed? Is strippen pijnlijk (hebben jullie tips om hier ontspannen mee om te gaan)?
En hoe snel kregen jullie weeen? Kregen jullie uberhaubt weeen?

Mijn partner kan vanwege zijn werk niet bij dit bezoek aanwezig zijn, maar raden jullie ons aan om er toch bij aanwezig te zijn of kan ik dit ook wel zelf aan?

Zoals je merkt heb ik meer dan genoeg vragen en ik ben dan ook zeker benieuwd naar jullie ervaringen.
In elk geval bedankt voor jullie antwoorden! Ze zullen mij vast en zeker op weg helpen!        

hoi sigrid,

ik ben 2 jr terug bij de bevalling van mijn dochtertje om 3 uur  smiddags  ook gestript, niet omdat het helemaal niet begon maar omdat mijn "lichte"weeen na 12 uur  niet doorzetten (2cm ontsluiting). de vk waarschuwde me dat het even een flink rotgevoel zou zijn dus ik lag startklaar met mn vriend zijn hand stevig vast, maar ik voelde helemaal niks, het was gebeurd voor ik het wist en geheel pijnloos, toen ik een paar minuten later naar de wc ging verloor ik de slijmporp (echt n raar groot ding hoor) en toen ook meteen begonnen de heftigere weeen, om half 8 was ik in het ziekenhuis en om iets voor 11 is mn dochtertje geboren, dus is mijn geval zou ik niet op de fiets gaan en zou ik zeker mijn vriend   (man) bij me willen hebben, maar er zijn ook zat vrouwen die tevergeefs gestript worden en dus gewoon nog alles kunnen doen.

succes ermee en laat het nog even weten hoe t gegaan is,

liefs janneke
(dochter bijna 2, 17 wkn zwanger nr 2)

Hoi,'het is inmiddels ruim een jaar geleden dat ik gestript ben. de verloskundige kwam daarvoor bij ons thuis zodat ik daarna even op bed kon blijven liggen. Ze waarschuwde me voor het nare gevoel ('het lijkt straks of ik probeer die baby door je strot te duwen') en inderdaad: vreselijk pijnlijk! Ik verloor wat bloed en als er binnen een uur niks gebeurde verder kon ik ervan uitgaan dat het niet het gewenste effect had. Het bleef bij dat beetje bloedverlies en 's middags zijn we nog gewoon op visite gegaan ('t was nieuwjaarsdag). Onze dochter is uiteindelijk op 5 januari, 15 dagen na de uitgerekende datum, geboren.

Sterkte met alles wat er gaat gebeuren de komende dagen!

Liefs, Elly

Hoi,
Ik ben afgelopen maart ook gestript door de vk. Ik moest naar de verloskundigepraktijk toe. Het was niet echt een prettig gevoel en ik kreeg van de vk na afloop een maandverbandje omdat ik een beetje bloedverlies had. Daarna ben ik met de auto weer naar huis gereden. Helaas had het geen resultaat en is ons kindje pas een week later geboren.
Succes.

Hallo Sigrid,

Ik ben afgelopen mei ook gestript bij mij heeft de eerste keer niet gewerkt
maar de tweede keer strippen wel en dat zat net een uur tussen dat de weeen
zijn begonnen ik had veder geen bloedverlies of de slijmprop verloren want die was ik
al een week daar voor al verloren.Ik vond het wel erg fijn dat mij man er bij was.
En bij mij  was het wel pijnlijk maar dat duurd niet zo lang als ze klaar is is de pijn ook
al weer weg dus bij mij terminste iedereen is anders natuurlijk  en het is het allemaal waard hoor.

Groetjes Belinda mama van Marissa bijna 8 mnd

Terug
Bovenaan