strippen: iemand ervaring hiermee?

hallo allemaal,

ik heb hier al een heeeeeele poos niets gedaan,dus jullie "kennen"me niet,
zal even iets vertellen over mezelf:
mijn naam is Corien,ben 28 jaar,moeder van Miranda die bijna 2,5jaar is en nu 41 weken zwanger van onze 2e.

gister was ik bij de verloskundige,en zij begon over om volgende week te strippen,
als de klein er nog niet is.
heeft iemand hier ervaring mee?heb al wel wat op internet rondgesnuffeld,maar das allemaal zo algemeen,benieuwd of iemand mij iets meer kan vertellen....

groetjes Corien

Hey,

Ik ben nu 40+3 weken zwanger van ons eerste kindje.
Met 37 weken was het aan het rommelen. Na een inwendig onderzoek bleek mij baarmoedermond volledig te zijn verstreken en 1 cm ontsluiting. Ik ben toen ook meteen gestript. De verloskundige gaat dan met 2 vingers naar binnen en maakt met draaiende beweging de vliezen los van de baarmoedermond ( dit is overigens geen prettig gevoel!! )  Zo komt er een bepaald hormoon vrij die de bevalling op gang kan brengen. Ik zeg KAN, want de kleine komt alleen maar als hij/zij er klaar voor is.
Gisteren weer op controle. Bleek ik na flinke krampen te hebben gehad 's nachts 3 cm te hebben. Wederom gestript maar het heeft weer niet mogen baten.
Het kan dus helpen maar het geeft geen garantie.
Hopelijk is het een beetje duidelijk.

Succes met de laatste loodjes

Groetjes Mootje

Beste Corien,

Strippen van de vliezen bij 41 weken.
Onderzoek in NL.
Membrane sweeping and prevention of post-term pregnancy in low-risk pregnancies: a randomised controlled trial. BJOG. 2006 Apr;113(4):402-8.
de Miranda E, van der Bom JG, Bonsel GJ, Bleker OP, Rosendaal FR.
RESULTAAT: Het trippen van de vliezen bij 41 weken zwangerschap verminderd het over tijd zijn (87/375 [23%] tegen 149/367 [41%]; relatieve risico [RR] 0.57, 95% CI 0.46-0.71.
CONCLUSIE: Strippen van de vliezen bij 41 weken zwangerschap kan wezenlijk bijdragen aan het verminderen van het aantal overdragen zwangerschappen bij normale zwangerschappen (dus die vrouwen bevallen spontaan en hoeven niet te worden ingeleid). Membrane sweeping at 41 weeks can substantially reduce the proportion of women with post-term pregnancy.
Proefschrift E. de Miranda AMC Amsterdam, 2008.

Succes met je as bevalling!
Tine Oudshoorn, verloskundige en consultant.

Hai Cootje,

Ik ben bij Dayden ook gestript, ik was toen 37 weken zwanger. Bij mij hebben ze dat gedaan, omdat ik door de voorweeen al ontsluiting had en mijn baarmoedermond ook verstreken was.

Vond het zelf niet zo heel prettig, pijn doet het niet, maar gevoelig is het wel.
Maar dat is bij iedereen verschillend.

Ik heb alleen maar krampen gehad door het strippen en ben alsnog met 37w6d ingeleid(op medische gronden)

Groetjes Leontine, mama van Dayden

ik ben in het ziekenhuis door de gyn. gestript... het was een hel. het deed erg veel pijn en het ging daarna enorm bloeden. maar ik had er al wel over gelezen en ben wat ik zelf meemaakte niet tegen gekomen in de verhalen bij strippen bij de vk.

succes iig. en hopelijk mag je snel je kleine in de armen houden.

Hoi, tijdens de zwangerschap van mijn 2de kindje ben ik ook gestript. De kerstdagen kwamen er aan en ik wilde liever geen kerstkindje. De VK vond het goed en heeft mij op precies 40 weken gestript. Ik heb hier helemaal geen pijn van gehad. Bij mij voelde het aan alsof iemand in je zit te 'vroeten', maar absoluut geen pijn of naar gevoel. Ik bleek toen ook al 2 cm ontsluiting te hebben! Echt niks van gemerkt!!! 's avonds ben ik bevallen. Waarschijnlijk heeft het dus geholpen.....Succes verder.

Terug
Bovenaan