strippen mislukt...

Ik wou dat ik spannend nieuws had mensen, maar helaas... het ziet er naar uit dat het misschien nog wel een paar dagen kan gaan duren.
De controle was prima, bloeddruk, hartje, allemaal oké... Tsja, dat ik het zat ben en ongeduldig word snapte ze ook wel, en ook dat de spanning voor de kinderen met de dag meer oploopt.
Ik vroeg haar of ze niks gingen doen om het wat te bespoedigen. "Oh ik wil je best even strippen hoor!" zei de verloskundige. "Dat werkt niet altijd hoor, maar 40 tot 50% van de vrouwen bevalt binnen 24 tot 48 uur na het strippen" voegde ze er nog even aan toe. "Halleloeja" dacht ik nog even, "binnen 24 uur heb ik mijn baby, natuuurlijk hoor ik tot de goeie 40 tot 50%!"
(voor diegenen die niet helemaal thuis zijn in het bevallingsjargon: bij het strippen woelt de verloskundige met haar vingertop de vliezen iets los van de baarmoedermond, wat een hormoon lopwekt wat de weeen in werking kan stellen, dit is dus vaak net het laatste zetje, om de boel te activeren, en je moet natuurlijk wel een piepklein beetje ontsluiting hebben, om uberhaupt bij de vliezen te kunnen...)
Dus vol goeie moed ging ik met de billen bloot, en klom op de bank. Ik deed mijn best om keurig te ontspannen en goed door te zuchten. Binnen een minuut trok de verloskundige haar handschoentje al weer uit. Huh? zo snel klaar? "Sorry" zei ze, "je baarmoedermond is wel verweekt, maar verder zit het nog helemaal dicht, dus ik kan je niet strippen". Dicht? hoezo dicht? Ik ben ruim 40 weken zwanger! Open moet de boel, en snel een beetje!!
Maar ja, dat is dus nog niet het geval. Natuurlijk weet ik dat dat in een paar uur tijd kan veranderen, maar ik heb toch een beetje de pest in, en heb het gevoel dat het nog dagen gaat duren. De volgende poging is pas maandag, en het is nu pas dinsdag, dus dat is eerst gewoon weer 6 dagen afwachten...
Bleeeeeeeeeeeeegh! Zo, dat is eruit. Ik heb er geen zin meer in hoor. Morgen blijf ik de hele dag in bed denk ik, lekker puh. Met een stapel stripboeken. Lekker strippen, misschien dat het helpt...

Hey!

Potverdorie zeg! Ik dacht echt dat je aan het bevallen was......En ik moest stiekem wel een beetje lachen om je verhaaltje omdat het zoooo herkenbaar is, bij mij zit ook alles nog potdicht! Hij is nog niet eens ingedaald......Het is gewoon mooi geweest nu he? Verder gaat het wel? En met je andere kinderen? Nou nog ff meid!!!

xxx

39-3 zwanger!

ze hebben mij bij de eerste dinsdags gestript en toen had ik al 3 cm,aaron is uiteindelijk vrijdag geboren:(dus helaas zegt het niks....

hoop voor jou dat het snel begint!!!

groetjes nienke

Hoi meis,

Ja dat is tegenvallen. Ik had vorige keer het zelfde en dat bij 41 weken, dan zakt de moed je in je schoenen. Toch heeft het iets geprikkeld want 2 dagen later was ze er toch. Moed blijven houden, hij komt echt...

Ik duim voor je dat je snel je kleine man in je armen zal hebben.

Liefs Nanda, mv Tess en 38+6dg zwanger

Das balen voor je zeg  hoop dat er snel verandering voor je inzit.
Ik begin ook mijn eerste kwaaltjes te vertonen, mijn schaambeen doet nu toch echt wel zeer zeker als ik een tijdje gezeten heb...
Vandaag bij vk geweest. Ziet er niet naar uit dat joepie snel van zich laat horen ook, heeft het te goed daar binnen Zaterdag ben is mijn uitgerekende datum maar of dat gaat lukken... waarschijnlijk niet.

Heel veel sterkte Yvette

wat balen zeg...hopelijk zeg het allemaal niks en heb je snel de kleine in je armen!
Maar moet eerlijk bekennen dat ik het ook niet meer goed kan hebben dat ik lees dat mensen die later dan mij uitgerekend zijn hun kleine al hebben En niet omdat ik het hun niet gun begrijp me niet verkeerd maar dat maakt me alleen nog maar nieuwsgieriger naar die van mij...  Dan baal ook ik dat ik gewoon al 4 weken aan het rommelen ben en zelfs al een valse start heb gehad! Heb nu wel zoiets van nog kan nog maximaal 2 weken duren dus het einde is wel in zicht.
Nog eventjes geduld hebben succes met je laatste loodjes
mira mv marek en 39,5 weken zwv ??

Volgens mijn man werkt het volgende ook wel.
Sex !!!
Wekt de bevalling ook op.
Ik heb er geen ervaring mee, en of je er zin in hebt met een dikke buik is vraag twee.

En dames wees verder geduldig, ik had die bewuste dag ook nergens last van.
Terwijl ik zonder wat gevoeld heb, al 7 cm ontsluiting had.
Dus misschien is het bij jullie ook wel bezig.

Hey Yvette,

Balen zeg dat het niet ging. Maar wel fijn dat je verloskundige er aan mee wilde werken... Nu weer een lange week wachten... maar goed, wie weet..wanneer is het volle maan??? hahaha
Ik hoop dat je de dagen een beetje door komt en wie weet brengen de stripboeken je geluk!

Liefs Yvonne

Terug
Bovenaan