Strippen niet bij 40 weken?

<p>hi.</p><p> </p><p>ik heb van de verloskundige vernomen dat er, ook al is er ontsluiting, niet gestript gaat worden bij 40 weken. Ze willen dit alleen bin 41 weken proberen bij eerste kindjes.</p><p>vind dit zelf nogal vreemd...?</p><p>hoor graag jullie mening... en of jullie wel gestript zijn...</p><p> </p><p>bedankt :)</p>

Ik ben zelf gestript met 39+5 weken (1e kindje). Had toen wel al 2 cm ontsluiting en het was vlak voor de Kerst ;) was bij mij succesvol: 4 uur later vliezen gebroken, weer iets later weeën en in totaal minder dan 12 uur daarna een gezonde dochter :) maar ik weet dat het per verloskundigenpraktijk verschilt. Je kan altijd vragen waarom zij hier voor kiezen!

De reden dat ze niet strippen omdat het schijnbaar voor 90% bij eerste kindjes niet werkt... maar ik hoor en lees eigelijk alleen maar verhalen dat het wel lukt...
bedankt voor je reactie ik ieder geval :)

Ik had met 40+5 dagen een afspraak bij de vk om te strippen staan. Vooral om nog een poging te doen iets op te wekken voordat ik 2 dagen later naar de gynaecoloog moest. Alleen had ik op die dag (40+5) al 1,5 dag (voor-)weeen en verweking op te rekken tot 2 cm ontsluiting. Om de weeen krachtiger te maken hebben ze gestript. Dit heeft zeker gewerkt. Krachtige weeen maar uiteindelijk onvoldoende vorderende ontsluiting waardoor alsnog vliezen breken en geboorte in ziekenhuis. 
Weet dat iedere verloskundige hier op hun eigen manier mee omgaan. Succes. 

Hier ook pas met 41 weken. Vriendin van mij moest echt wachtte. Ze is met exact 41 weken zelf bevallen zonder strippen dus het was niet meer nodig. 
Ik loop bij dezelfde praktijk en baal ergens dat ze het hier pas met 41 weken doen. Ik ben namelijk 19-12 uitgerekend. Wil toch wel graag voor kerst bevallen! 

Vreemd, bij mij hebben ze met 39+4 poging tot strippen gedaan, verloskundige bood dit zelfs aan (1e kindje). Ik had toen 1 cm dus echt strippen lukte nog niet. Met precies 40 weken nieuwe poging. Had toen 2 cm ontsluiting. Toen wel kunnen strippen. Daarna is het flink gaan rommelen. Met 40+2 braken de vliezen.
Ik hoor ook dat het per praktijk scheelt. Vervelend als je tot 41 moet wachten. 

Ze doen dit vaak alleen als er een reden is om de bevalling op te wekken, en dan nog moet je baarmoedermond verstreken zijn met iets ontsluiting (dus zo rijp zijn als een tomaat) wil het strippen lukken. Bij mij gedaan in de 42e week omdat ik me met 42 weken moest melden in het zh voor een inleiding. En omdat ik graag thuis wilde bevallen stelde de vk voor om het een kans te geven. 
Anders laat men het liefst de natuur zijn gang gaan, ook al kun je niet meer wachten bij 40 weken of ben je het zwanger zijn 'zat'. Sommige baby's hebben meer uitrijptijd nodig in de baarmoeder en uiteindelijk/normaliter (dus zonder ingrijpen) bepaalt de baby het begin van de bevalling en dus wanneer hij/zij er klaar voor is.

Terug
Bovenaan