Strippen niet gelukt

Hoi dames!

Ik ben nieuw hier maar ik vroeg mij af wat jullie ervaringen zijn. Vandaag ben ik 41+1 weken zwanger en er is een 2e poging gedaan tot strippen die helaas is mislukt. Nu moet ik volgende week naar de gynaecoloog om een mogelijke inleiding te bespreken. Wat zijn jullie ervaringen? En zou er nog een natuurlijke bevalling kunnen plaatsvinden?

Bij voorbaat alvast bedankt voor je reactie :)

Tuurlijk kan er nog een natuurlijke bevalling plaatsvinden, waarom niet? Je kan nog 6 dagen je baby de tijd geven om er zelf uit te komen he. Wellicht acupunctuur of weeënthee proberen, veel bewegen. Sex blijkt ook een goed middel om de bevalling op te wekken ;)

Jahoor! Ik had precies hetzelfde en de bevalling is vanzelf op gang gekomen, bevallen met 41+5. Succes met de laatste loodjes!

Tuurlijk, het kan zomaar vannacht beginnen he, waarom niet??

De bevalling van mijn oudste begin ook 'zomaar' rond 1.00 s nachts, zonder voortekenen (met 40.6 dagen). Ik was dezelfde dag nog bij de verloskundige geweest en ze zag nog geen ontsluiting ofzo, maar toch begon het die nacht en 12 uur later is onze dochter geboren.
Dus dat zegt niks, morgen kan je baby gewoon geboren zijn. Ik hoop het voor je!! Begin volgende week duurt in jouw geval nog best lang ;)

Lastig he dat wachten!
En dan dat praten over inleiden en gynaecoloog terwijl je maar één ding wil; dat je baby komt zonder al teveel poespas…

Ik ben bij mijn derde kindje 3x gestript, 3x met nul resultaat. Uiteindelijk intake gehad in het ziekenhuis en aangemeld voor inleiden met 41.6. Maar er is voordat ze in gaan leiden nog een optie. Bij mij zijn namelijk met 41.5 thuis door de verloskundige mijn vliezen gebroken. Je moet wel aan wat voorwaarden voldoen, die je verloskundige ongetwijfeld kent.
Bij mij vertelde ze overigens dat ze deze optie vaak bespreekt, maar dat hij nog veel vaker niet nodig is, omdat het toch voor 41.5 nog spontaan op gang komt.
Ik duim voor je, succes ?

Hi,
Zei de verloskundige ook waarom dit niet lukte? Bij mij lukte het ook niet de eerste 2 keren omdat ze er niet bij kon, baarmoeder lag te hoog, maar uiteindelijk bij de 3e keer vooraf diep gaan squatten en toen lukte het wel. Ik ben toen wel om de dag terug gegaan om een poging te laten doen (was er al wéken heel erg klaar mee).
Natuurlijk kan het ook 'gewoon' nog komen, ik ken het gevoel als je de 40 weken grens bent gepasseerd dat ie er nooit meer uitkomt, alsof je een trein hebt gemist oid maar dat is natuurlijk niet hoe het werkt.
Ik heb destijds wel veel gehad aan het middel caulopyllum, homeopathisch middel om weeën meer kracht te geven en alles op gang te helpen/laten doorzetten. Zou je ook nog kunnen proberen. 

Voetreflex wil ook nog wel eens helpen! Bij iemand die ik ken hetzelfde verhaal, die is vervolgens naar de voetreflex gegaan en een dag later is de kleine geboren! Succes met de laatste loodjes!

Terug
Bovenaan