Strippen op verzoek?

Hallo,

Ik heb een vraagje: ben nu 38+4 wkn zwanger van mijn 2e en ik zit er over te denken de VK te vragen of ze me zou willen strippen.

Ik heb een vreselijk zware zwangerschap achter de rug met ontzettend veel kwaaltjes, vooral misselijk, braken en bekken/rugpijn. En de laatste loodjes beginnen me gewoon echt te veel te worden! Gisteren en eergisteren weer brakend en beroerd in bed gelegen (zoals een groot deel van de 9 maanden ervoor) en een deel van mij denkt echt: ik trek dit niet meer!

Mijn 1e is pas met 41+3 wkn gekomen (ook na strippen), dus (ook vlgs VK) moet ik er serieus rekening dat het wellicht weer zo lang gaat duren...

Heeft er hier iemand wel eens aan VK gevraagd om strippen voor de 40 weken, gewoon om de reden dat je het niet meer volhield? En hoe reageerde die?? Ben een beetje bang dat VK het misschien een stom verzoek vindt en helemaal niet wil meewerken...

In mijn VK praktijk is het beleid dat er pas na 40 weken (bij voorkeur zelfs 41 weken +) gestript wordt. Hun argument is dat het voor de 40 weken gewoon niet helpt. Strippen kan net het zetje geven dat een weken baarmoeder(mond) nodig heeft om over te gaan tot bevallen maar als het er niet klaar voor is werkt het ook niet. Tenminste dat is mij verteld.....ik vermoed dat het klopt, waarom zouden ze het anders niet doen?

Maar ik kan me goed voorstellen dat je het niet meer ziet zitten als je je al 9 maanden zo beroerd voelt. Misschien toch even voorstellen? Nee heb je, ja kan je krijgen! Sterkte ermee! Misschien kan je zelfs verder gaan en vragen of ze je willen inleiden....

Ingeborg

Hoi,
Ik zou het gewoon vragen. Bij mijn hebben ze het va 39 weken bij alle drie gedaan. De verloskundige moet wel kijken of je misschien al ontsluiting hebt. Ik had steeds bij 39 weken al 1 of 2 cm onsluiting en dan heeft strippen volgens mij wel zin. Als alles nog pot dicht zit zullen ze het niet zo snel doen. Ik heb nooit van het strippen direct weeen gekregen maar wel netjes met 40 weken bevallen. Bij de laatste had ik de dag dat ik ben bevallen al drie cm ontsluiting voordat ik weeen kreeg, dat schiet lekker op niet?
Heel veel succes, oja veel bitterlemon, ananas harten en een glaasje wijn voor het slapen (volgens de verloskundige ontspand dit je lichamm waardoor ook weeen opgang kunnen komen)
Nouja, dit alles heplt natuurlijk alleen al je baby er klaar voor is!
Heel veel succes,
Mo

Ik ben zelfs met 39 weken ingeleid omdat ik het echt niet meer trok (zware BI, niet slapen, niet zelf voor mijn kinderen kunnen zorgen enz.) dus waarom zou ze je niet met 38 weken kunnen strippen?
Of ze het doet is een tweede, dat verschilt denk ik heel erg per praktijk misschien zelfs wel per vk.

Ik ben nu bijna 33 weken zwanger van mijn vierde en ik ga gewoon vanaf 37 weken zeuren om inleiding.

Hoi,

Ik zou het zeker vragen!!!! Gezien jouw beroerdheid heeft ze er denk ik wel begrip voor.
Inleiden zullen ze niet zo snel doen, maar strippen?
Ikzelf kreeg van mijn verloskundige het advies om vanaf week 32 Pulsatilla D6 van VSM te gebruiken en vanaf week 37     VSM Caulophylum Thalictroides D 6.
Deze middelen zorgen ervoor dat je baarmoedermond wat sneller rijpt, waardoor je (hopelijk) niet te lang overtijd loopt.
Zelf kreeg ik dit aangeraden omdat ik grote baby's baar, die ook nog eens ver overtijd geboren werden.

Een vriendin van me is bij 39 weken gestript. Haar (tweede) baby leek erg groot te worden en ze had al wat ontsluiting. Ze is toen ook bevallen. Ik ben de vorige keer met 40.6 en 41.3 gestript. Ben toen met 41.4 bevallen.

wat ook een zetje kan geven: de acupunctuurpunten op je handen en voeten masseren. Deze zitten op de plek waar een bobbeltje verschijnt als je duim en wijvinger tegen elkaar drukt en op je voet tussen je enkelbot en je hiel (dat kuiltje). Het werkt alleen als je baarmoeder als wat rommelt, maar dat geldt voor alles, ook strippen. Je kunt de natuur nu eenmaal niet de baas, maar wel een handje helpen. Succes met de laatste zware loodjes en een goede bevalling gewenst!

Jolie 38+4 weken zwanger

Terug
Bovenaan