Strippen?? wat is dit nu eigelijk? en waneer??

A

Anoniem

Guest
Hoi hoi,

Mara was er 16dagen eerder en had er nog nooit van gehoord.

Maar wat is strippen??
Waneer doet men/gyno dit??
Waarom??
Doet dit pijn? en werkt het ook??

Sorry maar weet er niks van, ben vandaag 2 dagen verder dan 40 weken en baal dat hij niet komt  

Liefs,

een ongeduldige mama

Marieke

zwanger 40week,2dag
Mara vandaag 20 maanden oud!

Hai ongeduldje,

spannende tijden voor jou dus. ik zal voor je duimen dat ie niet meer lang op zich laat wachten.
Strippen doet je verloskundige gewoon thuis om de bevalling te bevorderen.
mijn zusje had het vorig jaar.  beetje ontsluiting maar  vervolgens  gebeurde er dagen niets. de vk haalt dan  het vlies  los van  je baarmoedermond/rand. weet niet  precies hoe ik het moet uitleggen.  ze haalt via de ontsloten baarmoedermond haar vinger tussen het vlies en de baarmoeder om de twee los van elkaar te krijgen. dit schijnt de bevalling te bevorderen. bij mijn zusje in ieder geval wel. ik heb mijn zus niet over pijn gehoord, maar dat zegt in haar geval helaas niets(bikkel).
vraag het anders je vk, die kan het ongetwijfeld veel duidelijker uitleggen.

succes!!!
annette(18 weken)

mij hebben ze 8 dagen na de verstreken datum  gestript, ik had toen al regelmatig harde buiken en bij het strippen bleek zelfs dat ik al 3 cm ontsluiting had. Daarom zal ik vast en zeker de volgende dag zijn bevallen, ik was al zo ver onderweg.
De gyn heeft het op verzoek gedaan. ze masseert je baarmoedermond. deze moet zachter en weker worden voor de bevalling en op die manier kunnen ze het wat stimuleren. Het zegt niet altijd wat maar bij somiggen kan het echt helpen.
Ik had er zeker geen pijn van, maar heb wel eens andere verhalen gehoord van vrouwen die het niet prettig vinden. Ik denk dat het ook een gedeelte licht aan je eigen.
Als je enorm schaamt en je gespannen houd of dat je het allemaal laat komen en volledig ontstpant. (ik weet dit niet zeker, maar lijkt mij wel zo.)
Mij interesseerde het niks en daarom voelde ik wel dat ze bezig was, maar het deed geen zeer.

Vraag er om bij je vk, die kan er alles over vertellen. De 1 wil het ook wel doen en de ander staat er niet achter en doet het niet.

Liefs en succes Alma

Hoi,

bij mijn eerste zwangerschap ben ik gestript op de uitgerekende datum, zodat ik z.s.m. kon worden ingeleid, omdat manlief voor zijn werk in Bosnië zat en graag de geboorte wilde meemaken. Het doet niet zeer, het voelt een beetje als menstruatiekramp. Dat is ook zo weer over.

Groetjes van marloes

Terug
Bovenaan