Strippen

<p>Hoi mensen,</p><p>Ik ben inmiddels 38 wk en 2 dg zwanger en vanmorgen bij de vk op het spreekuur geweest. Ze gaf aan dat het een flinke baby is ? Nu waren mijn man en ik ook niet klein hoor bij de geboorte, maar toch vind ik het wel spannend voor de bevalling... Het is mijn eerste kindje, dus alles is ook nieuw. </p><p>Heb de laatste week meer last van voorweeën, wat ook niets hoeft te zeggen hoor. Maar hoop dat ik niet te lang over tijd loop. De vk wil volgende week kijken of zij mij kan strippen. Dan ben ik 39+2 dg zwanger. Wat is jullie ervaring met strippen rond dat termijn? Wilde het lukken, of juist niet? En kwam de bevalling op gang?</p><p>Hoor het graag van jullie</p><p>Liefs! </p>

Ik ben gestript met 39 weken en bevallen met 39+2. Officieel was mijn bevalling dus niet het gevolg van het strippen (dan moet het namelijk binnen 24 uur na het strippen beginnen). 
Succes nog even!

ik ben met 40 weken gespript. ik had er na wel last van krampen maar is toen niet doorgezet. uiteindelijk met 41 weken ben ik ingeleid. ook omdat mijn zoontje met de bevalling 8 pond was ?

Ik ben niet gestript. Er werd gedacht dat mijn dochter te klein zou zijn, maar bij geboorte woog ze 4365 gram!? Toch is de bevalling prima gegaan. Ja, het was pittig maar dat is het voor iedereen. Ik ben niet uitgescheurd/geknipt, geen hechtingen. Dus van een grote baby bevallen is niet persé erg ofzo! I
Ik vond het ergens wel fijn dat ze zo groot was. In het begin vallen ze af, maar omdat ze al zoveel woog, kon ze dit prima hebben. Ook kon ze zichzelf al gauw op temperatuur houden. Zwaardere baby's zijn vaak sterkere baby's, heb je minder zorgen om in de eerste weken. Dus maak je niet teveel zorgen over het gewicht! ?
Succes!!!

Ik ben gestript met 37+5 's avonds, diezelfde avond braken mijn vliezen en de volgende ochtend hield ik mijn dochter in mijn armen :) ze kunnen niet strippen als er geen ontsluiting is en je lijf geeft zelf aan of het er klaar voor is. Succes!

Terug
Bovenaan