Strippen

Gisteren om half 1 smiddags met 38.6 weken bij de verloskundige geweest.
Ze heeft een inwendig onderzoek gedaan om te kijken of er al wat op gang kwam. En ja hoor al 2 cm ontsluiting, slijmprop was al weg en baarmoedermond was al verweekt.
Met mijn toestemming heeft ze gestript.

Nu af en toe wat menstruatie pijn. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen met strippen. Na hoeveel uur kwam de bevalling op gang of heeft het strippen uiteindelijk niet gewerkt?

Bij mij heeft het strippen tijdens de eerste zwangerschap de eerste keer (41+0) niet geholpen maar ik kreeg wel flinke krampen. Tweede keer strippen (41+2) heeft denk ik wel gewerkt, ik werd gestript rond 14:00 uur en de eerste weeën kwamen rond 23:30 uur. 

Spannend! Het duurt niet lang meer en jullie kunnen de kleine zien! 
Wat betreft het strippen; ik wil je niet teleurstellen, maar het klinkt alsof het strippen helaas niet gewerkt heeft. Het effect van het strippen is altijd binnen 24 uur. Dat betekent niet dat je nu geen weeën kan krijgen natuurlijk, maar dan komt het niet meer van het strippen.
Is er een reden dat de verloskundige nu al gestript heeft? In principe laten de studies namelijk zien dat het pas tegen/na de 41 weken effectief blijkt. Daarvoor levert het vaak krampen en een onrustige buik op, zonder dat de bevalling op gang komt. Maar misschien was/is er bij jou een reden dat ze het al eerder wilde proberen..
Succes met afwachten; met of zonder strippen, lang gaat het niet meer duren!

Eerste zwangerschap gestript met 40+3
2 dagen later begonnen er wat krampen en voorweeen die wel doorzette later in echte weeen en bevallen met 40+6
Geen idee of het echt wat geholpen heeft dus ..

2e zwangerschap gestript op 41+2 en uurtje daarna begonnen de weeen en ben ik die dsg bevallen.

Terug
Bovenaan