Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Ik weet het niet zeker, ik vermoed dat ik per ongeluk gestript ben, toen de verloskundige probeerde te voelen hoever de ontsluiting was, met lange kunstnagels. Ze kon niks vinden maar het deed wel pijn. Kort daarop werden de weeën heftiger.
Hi F, zelf heb ik geen ervaring met strippen. Ik ben twee keer ingeleid zonder gestript te worden (ik had vroegtijdig gebroken vliezen). Ik heb even gekeken op Oudersvannu.nl. En ik ben tot het volgende gekomen: Het strippen van de vliezen is een veelgebruikte methode om de bevalling op gang te helpen. Het kan wat ongemakkelijk of pijnlijk aanvoelen tijdens de procedure, afhankelijk van hoe gevoelig je bent. Na het strippen kun je lichte krampen, bloedverlies of een menstruatieachtig gevoel ervaren. Sommige vrouwen merken dat de weeën binnen enkele uren beginnen, terwijl het bij anderen langer kan duren of helemaal geen effect heeft.
Voor meer informatie kun je deze artikelen bekijken:
Strippen is een manier om te proberen de bevalling op gang te brengen. Je doet het na 41 weken. Hoe gaat dat in zijn werk en wat zijn de nadelen van strippen?
www.oudersvannu.nl
dit artikel is medisch beoordeeld door o.a. verloskundige Karlijn Draaisma
Als je voor het eerst gaat bevallen, zijn weeën een mysterie. Hoe herken je de eerste weeën, welke soorten zijn er en hoe ga je ermee om? Alles over weeën.
www.oudersvannu.nl
dit artikel is medisch beoordeeld door verloskundige Karlijn Draaisma
Ga je binnenkort gestript worden? heel veel succes de komende tijd!
Bij vragen of zorgen, neem altijd contact op met je verloskundige of (huis)arts.