Strippen?

Kan iemand mij vertellen/uitleggen wat het precies inhoud als je gestript wordt?

Ik lees zo veel hierover, maar steeds hebben ze het maar over strippen. Dan weet ik natuurlijk nog steeds niet wat het precies inhoud.

Alvast bedankt.

Groetjes,
Sabrina 33,5 wkn 1e kindje
 
hallo,



ik heb begrepen uit de verhalen die ik gelezen heb dat het betekent dat
de vk de baarmoedermond masseert om op die manier te proberen de
bevalling op gang te helpen als het te lang duurt, je dus een paar
dagen over tijd bent. Maar goed, je hebt gelijk, erg duidelijk zijn ze
er meestal niet over, dus als ik het helemaal fout begrepen heb, neem
me dan niet kwalijk.



groetjes Ducky



ps, laten we hopen dat we het zelf niet mee hoeven te maken

 
hallo,

strippen doet de vk, alleen als ze denken dat het echt kan helpen en noodzakelijk is. Ze 'roeren' dan met een vinger langs je baarmoedermond om de vliezen daarvan los te maken in de hoop dat de bevallling dan op gang komt.

groetjes kirsten
33w0d
 
Dit strippen kan echter alleen als je baarmoedermond al een stukje open is, dan gaan ze inderdaad met een of twee vingers naar binnen en roeren de vliezen wat los. Dit kan een hormoon vrij laten komen, wat er voor zorgt dat je bevalling gaat beginnen.
Mijn eerste was er met 37 weken, mijn tweede dus niet..... 40 weken en 4 dagen... Had het gevoel dat ik al drie weken overtijd was (de eerste had me flink op het verkeerde been gezet). Ik was de zwangerschap meer dan zat en wilde mijn baby in mijn armen ipv in mijn buik!!!
Mijn verloskundige heeft eerst bij 39 weken gestript (dit werkte toen dus nog niet), daarna nog een keer bij 40 weken, toen werkte het dus wel. Je lijf moet er ook klaar voor zijn, wil het werken. Eigenlijk vervroeg je je bevalling er een paar dagen mee. Maarja je weet natuurlijk niet wanneer je echt zou gaan bevallen....
Noodzakelijk was het niet, maar ik was het echt zat. Het was bloedheet buiten (augustus 02). Bij mijn derde was het ook niet noodzakelijk, maar ook toen was ik het spuugzat! (juni 05) Ben op 29 juni gestript en op 30 juni bevallen. Ik wilde persé niet op 1 juli bevallen (sterfdag van mijn moeder) dus gelukkig ging ze accoord met mijn verzoek om te strippen.
Het is geen fijn gevoel, maar met een beetje geluk, hou je binnen afzienbare tijd je baby in je armen.....
 
hoi iedereen

ik ben  dus ook  gestript met 37 weken. daar ben ik achteraf gezien zo blij mee geweest!
had al va 35 weken zo'n hoge bloeddruk en zat de hele dag zowat in het ziekenhuis aan die apperatuur,dat toen ze ging voelen of me baarmoedermond rijp was voor een bevalling dat ze dat  even voor me gedaan heeft. deed geen pijn bij mij,en anders had ik de volgende dag aan een infuus gemoeten met weeen opwekkers dus, daar moest ik dus echt niet aan denken!!
nu ben ik zwanger van me tweede kindje en denk dat die hoge bloeddruk me weer te wachten staat,das iets minder maar ja.
heeft iemand trouwens nog tips om je bloeddruk lager te krijgen????

gr es
 
Hoi Es

Ik hoor hier eigenlijk nog niet, maar lees toch vaak een beetje mee. Als je je bloeddruk iets omlaag wil krigen kan je even bij de tuinen kijken voor een (dacht ik hoor) sodeliet. Mijn ouders en opa en oma verkochten die vroeger in hun winkel, en ze gaven er zelfs garantie bij dat het werkte. Weet natuurlijk niet of het jou ook zal helpen, maar het is toch het proberen waard. Ik weet niet meer zeker of dat de juiste was (die sodeliet dus he) dus vraag het ook nog even.

Heel veel succes
Liefs Annet
 
Terug
Bovenaan