Strippen?

A

Anoniem

Guest
Mijn overgrootmoeder is helaas overleden. Zij wordt donderdag begraven, op de dag dat ik uitgerekend ben! Stel je voor dat ik dan moet bevallen, dat zou niet leuk zijn op zo'n dag. Nu moet ik morgen naar de vk, en dan wil ik dus vragen of ze me wil strippen. Ik weet dat het niet altijd werkt, maar het zou wel mooi zijn natuurlijk.Hoef ik me niet meer druk te maken dat het donderdag zou kunnen gebeuren. Mijn moeder gaat naar de begrafenis toe en dat is 2 uur rijden. Maar zij wil ook bij de bevalling zijn en dat wil ik ook heel graag. Dus zit nu helemaal in de stress, dat ik op zo'n dag misschien ga bevallen en dat mijn moeder er dan ook nog niet bij kan zijn.
Denken jullie dat de vk het wel wil gaan proberen? Ik hoop het zo, want ik voel me nu helemaal kl*te zo.

Liefs Maria
39w4d zwanger van 2e zoontje!

gecondoleerd..

maar strippen doen ze pas vanaf week 41 naders heeft het geen effect.
hoorde ik van een vriendin dat het niet prettig is.!!
en je voelt het wel aankomen hoor als het zover is..

kus

oja en toen mijn bevalling begon zat me vriend in eindhoven..
1,5 uur hier vandaan..
en die heeft de geboorte ook nog meegemaakt.
en ik had een bevalling van 5 uurtjes..
meid maak je niet zo druk..komt allemaal goed

kus tanja

Hoi Maria,

Allereerst condoleert met je verlies.

Persoonlijk zou ik me juist niet laten strippen. (Ik vraag me ook af of
ze het zo vroeg doen). Maar als het werkt beval je vlak voor de
begrafenis en kun je er ook niet naar toe. Ikzelf geloof er wel in dat
als je donderdag niet wilt bevallen, de natuur het nog wel een dagje
langer uitstelt. Je moet er klaar voor zijn zeggen ze. Mocht je
donderdag weeen hebben kun je altijd nog besluiten om niet te gaan.

Sterkte

Judith

Hoi hoi!

Allereerst gecondoleerd. Wat naar dat dit zo vlak voor je bevalling moest gebeuren. Sterkte......

Ik zou me ook niet laten strippen, want dat wil helemaal niet zeggen dat het dan meteen op gang komt. Verder heb ik me ook laten vertellen dat de bevalling pas begint als je zelf ook redelijk ontspannen bent (daarom beginnen veel bevallingen 's nachts als je ligt te slapen). En donderdag zul je verre van relaxed zijn waarschijnlijk.
En stel dat je nu wel weeen krijtgt of de vliezen breken. Je zegt dat de begrafenis op 2 uur rijden plaatsvindt. Als jij gaat beginnen duurt het geniddeld wel wat uurtjes voordat de kleine er eindelijk is hoor, dus dat zal je moeder dan waarschijnlijk best nog wel halen.
Probeer je niet te druk te maken; het komt vast allemaal goed.

Succes, Patricia

Hoi Maria,

Wat naar voor je allemaal. Ik kan me voorstellen dat je bang bent dat de bevalling dan begint, maar feit is dat maar 4% van de vrouwen op de uitgerekende datum bevalt! De kans is dus niet zo heel groot, en zelfs al is het zo, dan heb je als de eerste weeen beginnen nog genoeg tijd om te bellen, heb ik begrepen.

Heel veel sterkte met alles!
~Hilde

Terug
Bovenaan