strippen

Hoi,

Nu ben ik 39 weken zwnager. Afgelopen vrijdag heb ik ene groeiecho gehad, omdat d everloskundige het kindje erg groot schatte. Gelukkig vield at mee.
Volgens de groeiecho was het kindje ongeveer 3700 gram.
De verloskundige gaf aan dat ze me komende donderdag zou proberen te gaan strippen.
Ik weet dat dit alleen lukt als de baarmoedermond er rijp voor is

Wie heeft er ervaring mee?.
Hoevaak lukt dit?
En binnen hoeveel tijd kan de bevallking dan starten?

Hallo,

Ik ben gestript toen ik 37 weken zwanger was. Dit ivm een beginnende zwangerschapsvergiftiging en ik al 10 weken plat had gelegen ivm een bloeding bij 27 weken, omdat de placenta een stukje voor de baarmoedermond lag.

Ik ben om 17.00 gestript en bij mij braken om 21.30 uur de vliezen. Het enige nadeel was dat de weeën daarna niet op gang kwamen en daarom ben ik volgende morgen om 09.00 alsnog aan de wee-opwekkers gelegd. Mijn dochtertje is toen om 16.20 uur geboren, de weeën waren best heftig maar ik vond het persen helemaal niet erg. Na 20 minuten persen was ze er al.

Hoop dat het allemaal voorspoedig gaat en dat het strippen succes heeft.

Sterkte!!

Groetjes, Petra (31w2d zwanger van de 2e)

Bij mijn eerste ben ik gestript met 41+2 wkn. Was pijnlijk vond ik, daarna dus wat bloederig sllijmverlies en een aantal uren harde buiken. Daar was ik voor gewaarschuwd, dat is direct effect van het strippen zelf en zegt niets over het eventueel beginnen van bevalling.
Toen voelde het een tijdje normaal, maar ca 8 uur na het strippen kreeg ik 'buikgriep' diarree en uiteindelijk ook braken en ca 11 uur na het strippen: boem, de eerste wee. Ze kwamen meteen regelmatig en krachtig, dus geen twijfel mogelijk dat het begonnen was. Mijn bevalling was snel en heftig, want 15 uur na het strippen lag mijn zoontje op mijn buik en maakten we verdwaasd kennis... ;)
Ik heb er dus op zich goede ervaringen mee.

Nu heb ik een hele zware 2e zwangerschap en VK heeft met 39 weken en nu vandaag met 40 weken gevoeld of ze kon strippen, maar helaas... Baarmoedermond is wel rijp genoeg, maar kindje is helemaal niet ingedaald (snif!), en dan is het dus ook niet mogelijk. Jammer! Ik zou zo graag een einde willen maken aan het misselijk en braken en al die andere kwaaltjes...

Veel succes ermee!

Groetjes, Karin
40 wkn van 2e

Hai,
Hier ook een positieve ervaring!! Ik ben gestript met 40+6, en had direct harde buiken en weeen. Ik werd om 11.00 s'morgens gestript, helaas vielen de weeen weg toen ons zoontje s'middags thuiskwam. Eenmaal s'avonds laat, toen ook mijn man sliep, ben ik gaan wandelen en nog voordat ik terug was had ik weer weeen. De volgende ochtend is ons tweede zoontje geboren, dus nog geen 24 uur na het strippen.
Groetjes!

Terug
Bovenaan