strippen

Hoi,

Strippen is dat ze met een vinger in je baarmoedermond gaan en de vliezen van je kindje een beetje losmaken van je baarmoeder. Dan kan de baarmoeder gestimuleerd worden om weeen te gaan maken, via je hormonen natuurlijk.
En bij mij deed het wel pijn. Het voelde een beetje als een wee, maar dan niet zo'n erge wee. Even puffen en doorbijten en het is over. Bij mij hielp het. Een paar uur later kreeg ik weeen. Oja, neem wel even een maandverbandje mee, het kan wat gaan bloeden.
Succes, Marijke

Wat het inhoudt heeft ze hierboven al gezegd, ik vond het ook niet prettig. Maar inderdaad kreeg ik de volgende ochtend weeen. Wel moeten de weeen binnen 24 uur op gang komen na het strippen anders heeft het geen effect gehad. Niet teveel hoop uit putten, je hoort ook echt heel vaak dat het dus niet helpt. Maar het is te proberen... Succes.

Bij mij hielp het ook niet. Alleen twaalf uur lang 'oefenweeën' gehad. Had de kraamzorg e.d. al gebeld dat het begonnen was, kon ik de volgende ochtend dus weer afbellen. Door die oefenweeën had de beeb het echter benauwd gekregen, in combinatie met een slecht werkende placenta, en de volgende dag ben ik ingeleid i.v.m. te trage hartslag van de beeb. Kan dus ook nog negatieve gevolgen hebben, wist ik niets vanaf.

Hoi
Ben ook gestript op het moment dat ik een halve centimeter ontsluiting had. Ik had de hele dag al wel wat weeen gehad. Binnen twee uur was mijn zoontje er. Was wel erg heftig!!
Heb wel gehoord dat strippen alleen helpt als jijzelf en je kindje er echt klaar voor zijn.

Ik ben bij mijn twee eerste kindjes ook gestript maar vooral bij de tweede deed het echt heel erg veel pijn en het hielp beide keren niets... nu ik weer zwanger ben blijven ze er mooi vanaf. Het komt toch pas als het komt.

Terug
Bovenaan