strippen

hoi

iemand ervaring met gestript worden?
doet dat bijv. pijn... en hoe lang duurde het daarna voordat je bevalling echt op gang kwam (nog dagen? of hooguit een dag?)
had het de vk kunnen vragen maar soms gaan de onderwerpen zo snel dat je vergeet door te gaan op eenv raag...

vast dank!

karin 40 + 4

van de site: babyinfo.nl:

Een tweede methode om de weeën op te wekken staat bekend als het strippen van de baarmoedermond. Dit houdt in dat de verloskundige of de gynaecoloog met de vingers je vruchtvliezen een beetje loswoelt. Ook daarmee wordt de aanmaak van prostaglandine gestimuleerd. In sommige gevallen breken je vliezen tijdens het strippen. Het is trouwens een methode die behoorlijk pijn kan doen. Je kunt naderhand ook wat verliezen. Net als vrijen heeft strippen alleen zin in de periode dat de bevalling toch al op gang zou moeten komen.

Hoi Karin,

Bij mijn eerste ben ik drie keer gestript (41 + 2, 41 + 6, 42 + 2), dus er is zeker geen garantie dat de bevalling erna begint. Ja, bij mij wel na de derde keer, maar mijn zoontje was dan ook 18 dagen laat, dus of het nu door het strippen kwam, of omdat meneertje het eindelijk ook tijd begon te vinden om er eens uit te komen....

Ik vond het niet zozeer pijnlijk als wel vreselijk onconfortabel": er wordt op niet zo heel leuke wijze in je vagina gewroet.

Aan de andere kant: in vergelijking met de bevalling die erna komt, valt het weer erg mee, en op een gegeven moment wil je ook alles wel proberen om je kindje eruit te krijgen. Als ze hadden gezegd dat ik op mijn kop moest staan om eea op gang te brengen had ik het ook gedaan.

Hele veel succes deze laatste dagen.

groetjes,
Michelle

Bij bij werdt er gestript met 37 weken, gewoon omdat het niet meer vol te houden was.
De eerste keer was best pijnlijk, omdat mijn baarmoedermond eigenlijk nog niet voldoende verweekt was.
Daarna is er nog weer gestript toen ik al ontsluiting had, toen was het gewoon niet prettig, maar ook niet pijnlijk.

Groetjes Bianca

Hallo,
Bij mij hebben ze ook geprobeerd te strippen, maar helaas mislukt. De vk zei er ook heel duidelijk bij dat het idd lang niet altijd wilt lukken en je baarmoeder er "klaar" voor moet zijn. Hun namen als uitgangspunt min. 1cm ontsluiting (ik had een vingertop).
Groetjes

bij mij hebben ze gestript en het viel best mee, gewoon niet prettig maar echt pijn deed het niet. Ik had wel met 42 uur ons mannetje in mijn armen.
sterkte groetjes angela

Bij mijn 2e ben ik ook gestript, bleek al wel wat ontsluiting te hebben een uur later braken de vliezen en 3 1/2 uur later had ik een kindje in mijn armen. Het voelde niet prettig maar ook niet erg pijnlijk. Op dat moment was ik 40+4
Succes met je bevalling!
Groetjes Sannie

hoi!

dank allemaal
daar ga ik me dan op voorbereiden: niet prettig maar niet onoverkomelijk
denk dat ik de limo voor laat rijden die dag (hoef ik niet op de fiets terug naar huis ;) )

baat het niet...

groeten
karin

(tja, 40 +5 vandaag...)

Terug
Bovenaan