Strippen

Hoi allemaal,

Ik heb een vraagje en misschien kunnen jullie me daarmee helpen. Ik ben nu 37 weken en 4 dagen zwanger van ons 2e kindje en het loopt nu al ruim 2 weken te rommelen maar doorzetten ho maar. Nu is het zo dat het rommelen eerst echt met vlagen was en ik nog wel redelijk goed kon slapen maar sinds afgelopen donderdag loop ik dus de hele dag door met een harde buik en af en toe harder word en voel de hele dag beenweeen die zelfs met lopen niet weggaan. Zit iedere avond weeen weg te zuchten die om de 5 min komen en ongeveer 30 sec aanhouden en dat 1.5 uur lang maar die zijn nog zo zwak naar mijn mening. Nu moet ik aankomende woensdag weer naar de verloskundige en wil dan vragen of ze me wil strippen. Heeft dit nut? Ik voel me met de dag moeier worden en moet er niet aan denken zo nog ruim 2 weken te lopen en straks al moe aan de bevalling te beginnen.
Bij mijn dochter heb ik van te voren weinig voortekenen gehad en ben 1 dag na de uitgerekende datum binnen 13 uur bevallen maar dit alles is zo anders.
Ik hoop dat iemand mij een antwoord kan geven.

Groetjes Anja.

Beste Anja, strippen heeft geen nut voor de 41e week. En zelfs dan is het uiterst discutabel. Maar als je het eerder doet zie je in de regel alleen maar meer harde pijnlijke buiken zonder dat je bevalt. En daar zit je niet op te wachten lijkt me.
Ik kan me voorstelen dat je moe wordt van constant dat gerommel in je buik. Misschien is het een idee om je huisarts om en slaaptbaletje te vragen.Als je 1 of 2 nachten lekker geslapen hebt kun je er weer een stuk beter tegen.

Terug
Bovenaan