Strippen?

Op het forum van het zwanger zij is hier misschien niet zoveel ervaring mee, maar hier misschien meer kans.. Zijn er mama's die ervaring hebben met strippen? En dan bedoel ik niet op de erotische manier.. Doet het pijn? Werkte het snel? Of werkte het zo ie zo wel?? Graag hoor ik van jullie.. Ik heb namelijk die keus gekregen om me een beetje te helpen..   groetjes marianne 39wk.
 
Ik ben gestript door de verloskundige toen ik 41 weken en 5 dagen zwanger was. Hier doen ze dat absoluut niet eerder. Na week 41 wel.  Het is wel gevoelig, vond ik dan, de vk kon toen het hoofdje van Kaylee al voelen.
Bij mij heeft het strippen niet geholpen, het enige was dat ik er nog eens 2 cm ontsluiting bij kreeg. Ik had al 2 cm door alle oefenweeen vanaf week 37.
De vk die ik toen had, zei dat het strippen in 50% van de gevallen helpt en bij de andere helft niet.

Waarom wordt jij gestript?? Spannende tijd hoor!

Groeten Angelique (mama van Kaylee)
 
Hoi marianne,



ik ben ook gestript maar dan door de gyneacoloog met 39 wkn en 2
dgn.Strippen helpt alleen als de baarmoeder er al een beetje klaar voor
is. Bij mij heeft het wel het werk gedaan, ik kreeg ongeveer 6 uur
later rugweeen en de ochtend erop buikweeen erbij... in totaal 2 en een
halve dag na t strippen was mijn zoontje er.



Ik vond het niet pijnlijk, het was een raar gevoel, beetje menstruatiekramp-achtig.



Succes!



Claudia

 
hoi

ik ben gestript toen ik 41 weken en 6 dagen was en dat was s'ochtends om 11:00 en s'avonds om 21:00 begonnen de weeen dus bij mij heeft het zeker wel geholpen.
het strippen is niet echt prettig en ze kon ook het hoofdje voelen het voelt als menstruatieachtige krampen.
maar het heeft zeker geholpen bij mij
een paar uur later was mijn zoontje geboren

heel veel succes

groetjes suzanne
 
Hoi,

Ik ben ook gestript met 41wk en 5d. Dat was op woensdag. Het voelde als een flinke menstruatiepijn, niet prettig, maar wel te doen. (Zeker vergeleken met de weeën van later! )
Behalve dat mijn buik wat rommelig werd, gebeurde er verder niet zoveel. Van vrijdag op zaterdagnacht kreeg ik wat weeën, maar uiteindelijk is Merijn die zaterdag (42wk) in het ziekenhuis na een infuus met weeënopwekkers geboren.
Maar goed, jij hebt nog even voor het zover is... Spannend hoor!

Alvast veel succes met de bevalling,

Gea
 

Hoi,

Ik was 38 weken en 5 dagen zwanger toen ik leek te gaan bevallen. Maar toen de verloskundige bij mij kwam was alleen mijn baarmoedermond helemaal verstreken. Toen ze ongeveer 6 uur later weer terug kwam had ik nog maar 1 cm ontsluiting maar wel zeer regelmatige weeën. Toen heeft de verloskundige mij gestript. Ik voelde wel dat ze met haar vingers langs mijn baarmoedermond ging, maar het was niet echt pijnlijk, hooguit iets gevoeliger dan bij een normaal inwendig onderzoek. Na het strippen heb ik in 4 uur tijd maar 1 cm ontsluiting erbij gekregen en bleef ik hangen op 4,5 a 5 cm ontsluiting en toen heeft ze mijn vliezen gebroken.
 
Hoi,

Ik moest op controle bij de gyn. bleek dat ik al 1 cm ontsluiting had. Maar er was verder nog niets aan de hand dus besloot ze mij te strippen. Dit was smorgens om 11 uur. In de auto op weg naar huis, voelde ik het al rommelen en smiddags kwamen de weeen volop. Heeft bij mij dus wel geholpen.
Het strippen zelf vond ik niet echt prettig...maar goed...de weeen daarna doen nog veel meeeeeeeeeeeer pijn..dus dan vergeet je  dat rotgevoel  van het strippen wel weer.
Succes met je bevalling!
 
Terug
Bovenaan