Strippen

Hallo allemaal,

Heel de zwangerschap heb ik gedacht dat ik VEEL eerder zou bevallen...
Maar ben vandaag de dag 40 weken en 4 dagen zwanger (overtijd dus...) nu moet ik woensdag weer op controle komen bij de verloskundige (als ik nog niet bevallen ben uiteraard...) en dan geven ze me de mogelijkheid (als de baarmoedermond er "rijp" voor is) om me te strippen.

Heeft iemand ervaring met strippen? was het erg pijnlijk? en heeft het geholpen? hoeveel later kwam de bevalling op gang?

Ik moet ook maandverband indoen omdat het nogal kan bloeden?!

Nou alle tips en verhalen zijn welkom!

Liefs Sabina

Hoi Sabina,

Ik heb ervaring met strippen. Bij mijn zoon was ik 40 weken en 4 dagen zwanger toen de vk aanbod te strippen. Ik had toen ook al voorweeen gehad.

Eerst ging ze kijken of het wel zinvol was. Ik bleek al wat ontsluiting te hebben. Toen ging ze met haar vingers de boel losmaken. Het is geen prettig gevoel; maar als je je ontspant hoeft het ook geen pijn te doen. Ik vond het niet vervelend.

Ik verliet de spreekkamer met de mededeling dat ik maar extra zware maandverbanden moest halen en dat ik diezelfde dag of de dag erna mijn kind in handen zou hebben.
Zo geschiedde; 's nachts om half 1 begonnen de weeen en om 5 voor 7 is mijn zoon geboren. Het was wel een heel raar idee om  zo naar huis te gaan hoor; dat je weet dat de kans erg groot is dat je gaat bevallen. Overigens was het wel mijn tweede kind. Ik weet niet of dat wat uitkomt.

Heel veel succes. Laat het vooral over je heen komen!

Groetjes, Sheila (38+5).

Hoi,

Spannend!

Ik word komende donderdag gestript. Ben dan 39.3.
Ze doen dit, omdat het een erg groot kindje is.

Spannend hoor!

Heb begrepen dat het enkel in 30 procent werkt. Maar het is het proberen waard!

Groetjes!

Hallo dames! Ben vandaag precies 40 weken, had gehoopt dat niet te halen, maar ja!
Volgende week woensdag moet ik ter controle naar het ziekenhuis en als het er volgende week vrijdag nog niet is gaan ze ook bij mij proberen te strippen. De verloskundige zei ook dat er maar 30% kans was dat het zou werken, dus dat ik er
ook niet al te veel van moest verwachten (niette veel hoop kweken zeg maar). Geen verhalen over maandverband of bloedverlies te horen gekregen.
Ben benieuwd hoop het eigenlijk niet mee te maken, maar ben dan al 41,2 dus denk dat ik er dan wel blij om ben!
Ben ook wel benieuwd hoe het bij jullie gegaan is. Deed het zeer, kon je, je voldoende ontspannen etc?

Helaas...
Vandaag bij de vk geweest en ze heeft inwendig onderzoek gedaan en kwam tot de conclusie dat mijn baarmoedermond wel iets verstreken is maar nog niet openstaat (baby ligt ook heel diep ingedaald en baarmoedermond verschrikkelijk diep naar rug toe).

Dus aankomende zaterdag komt ze bij ons thuis en gaat ze het nogmaals proberen, maar ondertussen hoop ik dat die kleine gewoon uit zichzelf komt.

Heeft iemand ervaring met het niet kunnen strippen net als mijn verhaal en later toch vanzelf bevallen? begin er gewoon een hard hoofd in te krijgen dat ik volgende week nog niet bevallen ben en ik naar het ziekenhuis moet...

Liefs Sabina

Terug
Bovenaan