Strippen

Hallo,

Ik ben morgen 41 weken zwanger en als ik wil, zal de verloskundige me morgen proberen te strippen om te proberen op deze manier de bevalling op te wekken.
Is er iemand van jullie die hier ervaring mee heeft?
Heeft het geholpen? En was het strippen zelf pijnlijk of niet?
Vast bedankt voor de reacties!

Hoi Tn,

Ik ben destijds bij de eerste gestript... Ik was toen 38 weken en had al 2,5 cm ontsluiting. Ik vond het persoonlijk erg vervelend maar dat kwam denk ik meer omdat ze niets had gezegd. Ik wist niet beter dan dat ze alleen maar ging toucheren. Hert was maar een paar seconde. Diezelfde nacht had ik wel onze kleine man in mijn armen.
1 tip: zorg dat je een gewone onderbroek aantrekt en een maandverbandje bij je hebt. Ik stond daar in mijn string en moest daar een kraamverband inproppen... hahaha niet echt een succes...

Succes morgen... Hoop voor je dat het wat opleverd...

Groetjes Miranda

Hoi,
Ik ben er voorstander van te wachten tot het vanzelf komt, tenzij er een medische reden is om niet langer te wachten.
Maar in ieder geval heel veel succes en alvast een goede bevalling toegewenst.
Liefs MJ

Hi tn
Ik ben bij allebei mn kinderen gestript. Bij mn 1e was ik 41+5 en bij mn 2e precies 41 wkn. En bij allebei ook al wel wat ontsluiting van al die voorweeen. Maar ik ben na allebei de keren strippen bevallen.
Ze wilden niet uit hun eigen komen haha.
Het voelt aan als een wee, zei de vk toen. Maar als je eenmaal de weeen heb gehad, dan weet je dat dat niet zo is.
Het is niet prettig, maar hoe beter ze 'woelen', hoe groter de kans dat het pakt en dat je dan idd gaat bevallen.

Maarre succes!!!

Ik moet nog 15 wkn wachten voor de uitgerekende datum, maar ik ga ervan uit dat ik nu ook weer gestript zal worden.

Bedankt voor jullie reacties!

Ik ben inmiddels gisteren gestript. Leuk was het niet, maar ook niet echt pijnlijk of zo.
Het heeft alleen jammer genoeg niet geholpen. Ik heb de hele avond harde buiken gehouden, maar niet meer dan dat. Toen ik vanmorgen wakker werd, was dat ook over en is alles weer rustig.
Mijn kleintje is er blijkbaar nog niet klaar voor, dus we moeten nog maar even afwachten...

Hoi Tn,

Heeft het nog niet doorgezet??
Hoop voor je dat hij/hij zich snel aankondigt... Alvast een voorspoedige bevalling gewenst( als je deze al niet achter de rug hebt)

Groetjes Miranda

Terug
Bovenaan