strippen

Gister een heel plan van aanpak gemaakt bij de vk omdat ik al vanaf 9 weken bekkenklachten heb er nu inmiddels flink door heen zit!
Ze gaan nu volgende week donderdag proberen om te strippen, ben dan 37 weken en 4 dagen.
heb ook caullophylum tabl. mee gehad om de boel te laten verweken, dus ben erg benieuwd!
Iemand ervaring mee?

Fijn weekend allemaal!

ik ben bij de 2e met 37 weken voor het eerst gestript. had al 2cm ontsluiting ( schijnt normaal te zijn na een vorige bevalling) en alles was al week dus ze kon er goed bij.
weet nou niet of het slim is om hier mijn ervaring neer te zetten, maar je vraagt er naar dus zal ik het neerzetten.
t strippen vond ik echt geen pretje!
voor mijn gevoel zat ze tot haar elleboog in me te vroeten.
kreeg vrijwel daarna harde buiken en veel gerommel in mn buik. toen moest ik nog naar huis lopen ( was een half uur van mn vk naar huis)
de hele dag bleef het rommelen, maar er gebeurde niets.
met 38 weken, 39 weken en 40 weken nog een keer gestript. elke keer het zelfde verhaal.
met 40 weken bleek het eindelijk pas aan te slaan en een dag later ben ik bevallen van mn dochter.

ik hoop voor jou dat het strippen de eerste keer aan zal slaan maar mijn ervaring ( ook van verhalen van andere moeders) is dat het meestal niet aanslaat met 37 weken en dat het alleen maar vervelend is voor de vrouw, zonder dat het resultaat oplevert.

jij ook een fijn weekend en succes met de laatste loodjes!

liefs, do

dank je voor je reactie, ik had inderdaad op internet ook al gelezen dat strippen met 37 weken niet veel zin heeft...bij de 2e ben ik ook gestript met 38 weken en 39 weken toen is ze geboren..
Soms is het gewoon zo moeilijk waar je goed aan doet he, ze wil me ook met 38 weken doorsturen naar de gyn. voor evt in te leiden maar dat zie ik zelf niet zo zitten.
Nou ik wacht maar rustig af wat er donderdag gaat gebeuren...

Ben ook bij mijn 2e gestript maar dan pas met 41 weken. Voor het strippen 1 cm ontsluiting, nar het strippen 3 cm ontsluiting en een flinke menstruatiepijn. Geen pretje maar diezelfde avond begonnen de weeën.

Ik hoorde ook dat het geen zin had als je baarmoeder er nog niet klaar voor is. Maar als zo'n tablet vantevoren en daarna strippen wel werkt. Het klinkt niet als een slecht idee, alhoewel ik zelf mn kindje liever nog tot 40 weken binnen houd, beetje grotere kindjes geven minder zorgen over de groei, voeding e.d.

Terug
Bovenaan