Stroomversnelling

Hoi allemaal,

Pfft, mijn leven zit opeens in een stroomversnelling. Vanochtend zijn mijn man en ik bij de huisarts geweest om de verwijzing naar de gynaecoloog te regelen. Hij kreeg het (vast) bekende potje mee en ik heb een bloedtest gedaan, om Chlamydia uit te sluiten. De uitslag krijg ik volgende week, maar daar ben ik niet erg bang voor.
Thuis meteen het ziekenhuis gebeld en ik was helemaal voorbereid op een wachttijd van 2 maanden, zoals de huisarts ons vertelde. Ik had niet eens een agenda bij de hand, omdat die maar t/m december loopt.
Wat denken jullie... we kunnen komende dinsdag al terecht! Wel heftig hoor. Natuurlijk heel blij dat we zo snel aan de beurt zijn, maar ik merk wel dat die snelheid een enorme impact op mij heeft. Ben een beetje overrompeld door de snelheid, zeker omdat ik nooit had gedacht dat we nu al terechtkunnen.
Maar, ik ben er heel open in naar iedereen toe en dat is heel erg fijn. En ik krijg van iedereen heel lieve reacties, dus dat is fijn.
Nu dus een raar weekend tegemoet, maar gelukkig zit het helemaal volgepland met allerlei dingen.

Maar, ik ben wel erg benieuwd naar zo'n eerste afspraak bij de gynaecoloog. Als iemand nog tips heeft, of goede vragen weet die we zeker moeten stellen, dan hoor ik ze heel graag!

Fijn weekend allemaal!

Liefs, Marieke

Hallo Marieke,

Spannend dat jullie binnenkort naar de gyneacaloog gaan. Meestal neemt die tijdens het eerste gesprek wat vragen door en bespreekt de uitslag van je bloed en het sperma van je man.
Bij ons was dit prima en heb ik daarna een inwendig onderzoek gekregen en daarna ook een inwendige echo. Dit doet verder geen pijn. Dat is zegmaar het eerste waar je mee te maken krijgt. Wij gaan nu verder het medische traject in en dan wordt het ook steeds zwaarder.

Ik wens jullie heel veel sterkte en succes!

Groet,

Vic

hoi Marieke,
wat lekker dat je zo snel terecht kan.

Wij werden eerst weer weg gestuurd voor bloed en zaad onderzoek. Toen dat goed was moest ik in de volgende cyclus voor een HSG (baarmoederfoto).Daarna zijn we weer voor een half jaar naar huis gestuurd (om het zelf weer te proberen). Na dat half jaar weer terug en de cyclus daarna zjin we aan IUI begonnen.
Vorige week de eerste behandeling gehad, na 2 weken hormonen spuiten.dus voor ons is het nu nog een klein weekje wachten totdat ik meer weet (zwanger of niet).
Van de eerste afspraak tot de 1e IUI duurde bij ons 8 maanden. (ligt misschien ook aan mijn leeftijd)
Heel veel succes,laat het over je heen komen,
je groeit overal wel in. Ik vind het tot nu toe erg meevallen allemaal,het is net hoe druk je jezelf maakt.
succes Fleur

Spannend!
Ik heb nog geen bloedtest hoeven doen, maar dat komt misschien wel bij de gyn(??)

Wij hebben allerlei vragenlijsten opgestuurd gekregen van de gyn en natuurlijk ook dat potje!

Ik zie het wel! Jij iig succes!

Zeker spannend. Ik heb een superduk weekend achter de rug, nog geen tijd gehad om me druk te maken...
Gisteren lagen wel allerlei vragenlijsten van het ziekenhuis op de deurmat, dus die moeten we nog even invullen en meenemen.
Ik ben heel erg benieuwd en merk dat ik het best even moeilijk heb. Er gebeurt erg veel in heel korte tijd op allerlei gebieden in mijn leven en dat is best heftig. Ik kan het vooral psychisch maar moeilijk bijbenen... Maar ja, nog steeds natuurlijk wel erg blij dat we zo vreselijk snel al terechtkunnen.
Nu maar even chillen na een hele dag werken (ja, zelfs op zondag gaat het door in deze superdrukke tijd).
Wordt vervolgd!

Liefs, Marieke

Terug
Bovenaan