strottenklepje

A

Anoniem

Guest
Vandaag naar 7 maanden tobben en veel spuugen toch maar eens langs de huisarts geweest. Ik heb al een aantal keren op het bureau verteld dat nick heel de dag door spuugt, soms een beetje maar soms ook zijn halve fles. Ik kreeg iedere keer van het bureau te horen dat dat normaal was en wat hij uitspuugte te veel was
de dokter dacht daar toch heel anders over die noemde het vele spuugen van nick abnormaal , ze snapte ook niet dat het bureau mij nooit naar haar had toegestuurd ( en zo groen als dat ik nog ben dacht ik ook het hoort erbij  het is tenslotte mijn eerste kindje)
ik moet nu een week lang nick zijn flessen verdikken (papfles) zijn eten meer over de gehele dag verspreiden en zijn bedje op telefoonboeken zetten
als hij volgende week nog zoveel spuugt(wat ik wel verwacht) moeten we naar de kinderarts. de dokter heeft het idee dat zijn strottenklepje niet goed sluit en dat zijn eten daarom gemakkelijk omhoog komt

ik ben op dit moment echt pissig op het bureau, ze denken daar gewoon o daar heb je die zeikerd weer die zo bezorgd is (blijkbaar niet voor niets)
was ik maar eerder langs de dokter gegaan!!!

hoi Itsme

jeetje meid, wat een gedoe.

Ik heb bij de eerste ook heel veel problemen gehad met de kleine. Maar het CB was het niet met me eens. Achetraf gezien had ik dus wel gelijk en heb ik mijn kind een maand lang uitgehongerd.  kan er nog pissig om worden. Nu met de tweede zeg ik alleen nog maar ja en amen en ben ik weer weg. Ik heb er namelijk geen vertrouwen meer in.
Ik heb een les geleerd met de eerste en dat is: LUISTER ALTIJD NAAR JE MOEDERGVOEL!!!!! die is voor 99% goed.

Ik wil je heel veel succes en sterkte wensen en laat even weten hoe het verder allemaal gaat met de kleine.

Groetjes  Yeppie  

Jemig zeg!
Wat zielig..........
Arme joch!
Ga jezelf niets verwijten he, je wist ook niet beter en ik vind het goed dat je nu naar de huisarts bent geweest.
Hoop dat de acties die je gaat nemen wat zullen schelen voor hem.......
Kan me voorstellen dat je pissig bent op het CB.
Nogmaals, je hebt het beste gedaan wat in je vermogen lag, goed dat er nu actie wordt ondernomen en ik hoop dat het beter gaat met de verdikte voeding!

Liefs Rimke

Dan wordt je inderdaad ontzettend boos! Echt belachelijk dat ze je niet serieus hebben genomen op het bureau. Gelukkig hebben we hier wel goede artsen en verpleegkundigen op het bureau. Maar daar heb jij natuurlijk niets aan.

Maar verwijt jezelf inderdaad niets. Je weet nu in elk geval dat je weinig aan de mensen op het bureau hebt en dat als er iets is je direct naar je huisarts moet gaan. Hopelijk helpt de dikkere voeding en de betere verdeling.

Groetjes,
Susan

hoi hoi,
ik weet hoe je je voelt. zo iets was hier ook het geval. elke keer langs het CB (ook tussendoor naar het inloopspreekuur) en elke keer hetzelfde verhaal. nee, is normaal. wat te veel is, komt er weer uit. en ook elke keer zeggen dat we meer fv moeten geven/ dus wij braaf weer 5 ml erbij en na 2 weken weer. wij moesten maar nutrilon (johannesbroodpitmeel) toevoegen aan de flesjes om het dikker te maken. hierdoor nam het ietsjes af, maar kregen de dames na een paar weken een gigantische verstopping door. toen zijn we er maar mee gestopt. dan maar liever nogsteeds 7 flesjes en geen verstopping. dat was zo zielig!!
omdat samantha erg klein was bij de geboorte moest ze voor nacontrole langs bij de ka. ik meteen gevraagd wat het volgens hem kon zijn. gaven we gewoon veel te veel voeding. we hebben in 2 weken afgebouwd naar 30 ml water minder. ik heb in plaats van nutrilon 1 el bambix erin gedaan omdat ze het anders echt geen 3 uur volhielden. ze krijgen 3 flessen per dag (soms snachts een 4e) met  nogsteeds 0,5 el bambix door de fles met 145 water. ze mogen allang flessen van 180 ml water krijgen, maar dat gaat gewoon niet. ze spugen nu veel en veel minder dan eerst, af en toe een mondje, maar meer niet. (alleen als ze te gulzig gedronken hebben of erg druk zijn)

groetjes,
petra

Hier precies het zelfde!Dus naar de huisarts en inmiddesl zijn we naar de kinderarts geweest.
Het is reflux. Heel vervelend maar niets aan te doen. Medicijnen vond zij te zwaar en is niet bewezen effectief. idd bedje hoog en a.r. voeding of johannesbroodpitmeel. Ff een tip. Vraag een bewijs van de kinderarts. Dan krijg je a.r. voeding vergoed! A.r. voeding is gewoon nutrilon, maar daar zit de johannesbroodpitmeel al door heen.
slaapt jou kleine er ook onrustig door? Joris wordt er wakker van..zelfs snachts. ook al is zijn voeding dan al een paar uur geleden. Je hoort hem dan proesten en weg slikken. Dat brand natuurlijk (maagsap) en dus wil hij dat nare gevoel weg drinken. "praat" jou klientje ook veel na de voeding? Joris gaat dan veel geluiden maken en wordt heel onrustig. Vervolgens spuugt hij alles eronder. Dusssss elke dag heel veel omkleden en wassen maar! Sterke!

Hallo It's me !

Ik ben sinds 18 juli moeder van Pepijn. Pepijn heeft vanaf zijn geboorte flesvoeding gekregen en dit ging zonder moeite, tot dat hij 4 weken oud was. Toen hield hij vanaf woensdag geen flessen meer binnen. Omdat ik vond dat dit niet klopte ben ik op vrijdag naar de huisarts gegaan en die heeft overlegd met de kinderarts en die adviseerde om Johannes Broodpittenmeel te gerbuiken dit maakt de fles voeding dikker. Dit was omdat ze dachten dat het reflux was. Op zaterdag was het niet beter met Pepijn en hebben we weer de Huisarts gebeld en die heeft ons meteen doorverwezen naar het ziekenhuis omdat hij dacht dat de maag spier van Pepijn te hard groeide. In het ziekenhuis hebben ze ons aangehoord en is er bij Pepijn bloed geprikt en is hij aan de sonde gegaan. Op zondag heeft hij een echo gekregen. Het vermoeden van de huisarts is bevestigd. Pepij zijn spier van zijn maag naar zijn darmen was te hard gegroeit. Dit komt bij 1 op de 4 jongetjes voor en vooral eerst geborene.

Pepijn is op zondagavond in het Sophia kinderziekenhuis geopereerd en op maandag kwam hij weer thuis. Sinds de operatie heeft hij nergens meer last van en hij heeft geen littekens want het gebeurt als een kijkoperatie. sneetje onder de navel en 2 gaatjes links en rechts.

Ik hoop dat je iets aan mijn verhaal hebt. Wacht niet te lang en vraag gewoon om onderzoeken als je gevoel zegt dat het niet klopt.

Sterkte,

Groet,

Claudia

hoi blabla28,

nick slaapt idd erg onrustig wij wisten nooit hoe dat kwam, nu denken wij ook dat het idd met het zuur te maken heeft.
hij gaat in zijn slaap heel zijn bed door, hij lag pas bij mij in bed snachts was ik hem kwijt lag hij op mijn kussen boven mijn hoofd
ik hoorde ook al van iemand als een kindje snel kan omrollen dat dat ook met reflux te maken heeft, nick rolde ook heel snel dus zou ook weer kunnen

bedankt voor jullie tips

Terug
Bovenaan