Student en Zwanger

<p>Hallo,</p><p>ik ben 20 jaar en ben zwanger van mijn vriend. Ik ben al 4 jaar samen met hem maar het probleem is dat ik over 2 maanden afgestudeerd ben en dan mijn diploma heb. Zelf heb ik geen eigen huis en geen vaste inkomen. Hoe los ik dit op ik bel instanties en zoek oplossingen via internet maar kom er niet uit. De kleine is super welkom maar wil de beste omstandig heden voor hem/haar.</p><p>ik ben 8 oktober uitgerekend dit jaar.</p><p> </p>

Ik ben zelf bijna uitgeteld en nog bezig met een studie. Deze studie is wel duaal dus ik doe dit naast mijn baan en heb wel inkomen en een vaste woning. Mijn partner heeft ook een vast inkomen. Het is niet ideaal tijdens een studie maar je bent bijna klaar.
Heeft jouw partner wel een inkomen? Wellicht kunnen jullie een woning huren tot de tijd dat jij een baan hebt en jullie dus een huis kunnen kopen? 
Ik weet niet of je als zwanger zijnde een baan kan krijgen. Anders kan je toch gewoon solliciteren na je diplomering? Met inkomen kan je ook een huis kopen, al helemaal als je partner ook inkomen heeft.

Er zijn wel bedrijven die zwangere vrouwen aan nemen mocht je je daar druk om maken, zelf ben ik ook zwanger zonder eigen huis. ( al 3 jaar hard opzoek!) helaas is het momenteel zo lastig om aan een huurhuis te komen, lijkt wel of alles binnen 5 minuten verhuurd is.
helaas krijgen zwangeren ook geen voorrang meer op een huis zoals een aantal jaar geleden. Kun je het bespreekbaar maken met je ouders? of met je schoonouders. misschien kunnen jullie samen tot een oplossing komen? 
2 inkomens betekend namelijk niet meteen dat je een huis kunt kopen, tegenwoordig heb je ook voor een startershypotheek eigen vermogen nodig. ( wij wouden een huis van 180.000 kopen met een hypotheek alleen kon dit niet omdat wij geen 10.000 euro eigen geld hadden!) 

Ik zou contact opnemen met een maatschappelijk werker die jou verder kan helpen met je situatie. Ook kwa inkomen en woonvestiging.  Ik was ook 20 toen mijn eerste dochter geboren werd heb een tijdje bij me moeder gewoont en heb toen via maatschappelijk werk een huis weten te krijgen. 

Succes en Gefeliciteerd! Probeer ervan te genieten. 

Terug
Bovenaan