Studeren en mama zijn?!?

Hoi dames,

Ik hoop dat het goed gaat met alle zwangeren!

Even een vraag?

Zoals ik eerder op een ander topic heb aangegeven ben ik nu zwanger van mijn tweede engeltje. Het was niet echt gepland, maar ben er erg blij mee!

Mijn vraag gaat over het volgende: ik ben een hbo student en zit in het 3e jaar. Dus volgend jaar studeer ik af. Zo was dat tenminste gepland. Maar nu ik dus zwanger ben van mijn 2e weet ik niet hoe ik mijn studie moet aanpakken. Met mijn vorige zwangerschap ben ik er een hallf jaar tussenuit gegaan. Dit jaar heb ik keihard mijn best gadaan en heb alles netjes ingehaald. Dit kindje komt begin december als alles goed gaat. Ook ben ik van plan om volledig borstvoeding te geven de eerste 6 maanden.

Moet ik er weer tussenuit gaan, voor hoelang   (  met studievertraging?)???

Alle reacties zijn welkom

Liefs Mofa

Hoi,
Ik ben ook HBOstudent en 1,5 jaar geleden moeder geworden.
Gelukkig had ik mijn jaarstage er toen opzitten, maar moest nog wel het afstudeerproject en modules volgen.
Zoals het er nu naar uitziet kan ik eind dit schooljaar klaar zijn, maar: ik vind het pittig hoor.
En jij hebt dus ook al een ouder kindje begrijp ik?
Ik maak vaak huiswerk als mijn zoontje slaapt of 's avonds, maar ik werk ook geregeld 's avonds en ook het huishouden vraagt zo zijn tijd.. Ik zal dan ook zo blij zijn als ik klaar ben met school. (en ook best wel trots zijn op mezelf )
Ik heb wel borstvoeding gegeven, zo'n 4 maand. Toen ik weer naar school ging heb ik even gekolft, maar dat vond ik erg lastig. Ik voelde me er niet erg prettig bij.
Dus ik vond het pittig en heb ook aardig wat vertraging opgelopen. Heb nu eigenlijk over het laatste jaar 2 jaar gedaan ipv 1 jaar. En ben er ruim 1 blok/periode uitgeweest.
Op school kan je het hier vast wel over hebben.
Houd je zelf voor dat je zo blij en trots zal zijn als je je diploma straks hebt, dus dat je er voor gaat, ook voor de toekomst natuurlijk!
Druk zal je het zeker krijgen, maar daar kan jij je al wel wat bij voorstellen lijkt me.

Hé super veel succes ermee!!!

Terug
Bovenaan