Studeren

Hallo allemaal!

Zijn er nog mama's die momenteel aan het studeren zijn/een opleiding volgen? Ik ben 3 jaar vóór de geboorte van Isa begonnen met de verkorte Pabo-opleiding, die duurt 2 jaar dus in principe had ik hem af kunnen hebben vóór de geboorte van Isa. Maar na die 2 jaar hard studeren (2 avonden in de week naar school, 1 dag in de week stage, én 4 dagen in de week werken), had ik effe geen puf meer om al die verslagen die nog lagen af te maken. Bovendien kreeg ik toen een miskraam en dan staat je hoofd ook nergens naar. En toen ik 3 maandje later zwanger werd van Isa was de zin om achter de computer te kruipen helemaal ver te zoeken.
Nu moet het er echter wel van komen want ik wil weg bij mijn huidige werkgever (daar heb ik het al heel lang niet meer echt naar mijn zin) en gewoon lekker voor de klas staan, lekker juf zijn, dat is mijn ding.
Maaaarrrrr... ik moet nog wel "effe" zo'n kleine 20 verslagen maken (hoef geen lessen meer te volgen en geen stage meer te lopen) en ik weet niet waar ik de tijd vandaan moet halen! Ik wil het vóór de zomer af hebben maar ben nu 's avonds vaak om 20.30 u al te moe om mijn ogen open te houden! Ik werk nog 3 dagen en op Isa zit geen aan- en uitknopje om even rustig te kunnen werken op de dagen dat ik vrij ben.

Hoe doen anderen dat????

Ben erg benieuwd....

Grtz. Poppetje71

Nee studeer niet...heb er voor gezorgt dat ik alles wat ik wilde studeren heb gedaan voordat ik zwanger werd. Het ernaast doen lijkt me erg zwaar. Heel veel succes!!1

hoi poppetje!

Hier een mama die weliswaar niet studeert nu, maar wel een druk leven heeft met 2 kids en 4 dagen werken en willen sporten en ook nog willen studeren!!! Ik begin er pas aan op het moment dat ik echt in een goed ritme zit en ik kan afspreken dat ik op een avond kan studeren terwijl mijn man volledig met de kids bezig is. Ik ga ook een dag minder werken straks, werk in het onderwijs (!!) op een VMBO en wil naar 3 dagen ipv 4. Dan blijft er een dag over dat de kids op het kdv zijn en op school en ik een dag voor mezelf heb. Dat lijkt mij nu de enige mogelijkheid om te kunnen studeren......
helaas doe je dit er niet ff naast......

ik wens je veel succces en blijf je droom volgen!!

Groetjes, Misja (35) en mama van Thijmen (3) en Marten ( 5 mnd)

hoi!
Ik studeer 3 dagen per week van 7.15 's morgens tot 14.30 's middags. Dat zijn dus lange dagen. Daarbij werk ik de andere twee dagen en heb ik 2 kinderen. De kinderen worden hier in Israel om half 4 van de creche  gehaald.  Ik moet (nog) geen verslagen maken maar heb wel voor elke les huiswerk, en mijn kinderen zijn niet bepaald standaard-om-7-uur-naar-bed-kinderen! Ze zijn allebei onder de 2 jaar en turbo, dus ik zit inderdaad mijn huiswerk te maken EN mijn lessen voor te bereiden (jaja, lerares...) met tandenstokers tussen mijn ogen. Ik hou het nu alleen vol met de gedachte dat dit echt tropenjaren zijn. Twee kleintjes, studie en werk... en dan ook nog eens je huwelijk en sociale leven een beetje leuk houden.. het hakt er behoorlijk in. Ik weet dus hoe je je voelt ;)
heel veel succes!
Stephanie

Hoi Poppetje71,

Nou, ik herken het wel hoor. Toen onze zoon 2 maanden (en nog lekker veel sliep overdag) heb ik me opgegeven voor een thuisstudie van 10 maanden. Ik ben wel begonnen, maar heb er nu alweer 2 weken niks aan gedaan. Kom er gewoon niet toe. Meneer slaapt inmiddels al bijna niet meer overdag en het huishouden vergt ook veel tijd. De dagen vliegen voorbij en ik weet ook niet waar ik de tijd vandaan moet halen. En dan heb ik nog niet eens werk buitenshuis! Ik snap ook niet meer hoe ik dat "vroeger" deed toen ik full time werkte en het hele huishouden erbij deed... Zal het de ouderdom zijn? ;-)
Succes in ieder geval, als je een begin weet te maken!

Groetjes,
Daisy

Terug
Bovenaan