Studerende moeders???

Hai,

Ik ben 28 en heb een zoontje van 8 maanden genaamd Semme. Ik ben
student aan de HVA en zit in mijn afstudeer jaar. Ik zat in mijn stage
jaar dat ik zwanger was.

Nu heb ik hier zelf voor gekozen en vind het lastig het allemaal te
combineren. Mijn vriend is tevens ook aan het afstuderen aan de TU en
dat gaat hem beter af dan mij.

Nu was ik erg benieuwd of er nog andere moeders zijn die in hun studie
een baby hebben ontvangen en hoe ze dit hebben weten te combineren of
daar nog mee bezig zijn.

Mijn zwangerschap liep al niet lekker, de bevalling ging nog maar net
goed en Semme is de eerste vier tot vijf maanden een huil baby geweest.
Het is nu een lekker ventje van 11 kilo en 75 cm. Is snel in zijn
ontwikkeling en is nu bezig met staan. Nu kan ik zeggen dat het met hem
geweldig gaat, maar ik zelf zit even met mijn handen in het haar hoe ik
dit verder aan moet pakken.

Nog maar vijf maanden te gaan en ik ben klaar, maar ja ik moet het wel allemaal regelen.

Ik ben benieuwd of er mensen zijn.

Liefs Daphne

Hoi,

ik ben zelf ook een studerende moeder. Ik doe de PABO en ik ben in mijn 2e jaar bevallen. Zelf deed ik de opleiding voltijd en nu doe ik het 2e jaar over in deeltijd. Ik moet zeggen dat het me tot nu toe nog heel goed af gaat. Mijn ouders passen dinsdags (lesdag) en donderdags (stagedag) op en verder ben ik thuis. Mijn man werkt en zo kunnen we het heel goed combineren.
Ik ben 24 jaar en Twan is 6 1/2 maand oud.

Succes, ik hoop dat het je nog even lukt die paar maandjes. Ik moet nog 2 jaar.....

Groetjes Maaike

hoi,
ik studeer via de loi de opleiding spw, ik doe dit in mijn eigen tempo.daarnaast heb ik een zoontje van 3,5 en een dochter van 8mnd, ik werk ook nog 12 uur. mijn vriend werkt fulltime.
ik vind het ook erg lastig om te combineren, mijn studie staat op dit moment op een laag pitje. straks moet ik ook nog stage lopen en dat ga ik denk ik ook lastig vinden, maar ja het is maar voor een paar jaar. als ik klaar ben kan ik wel trots hierop zijn en kan ik een leuke baan vinden.
jij bent ook bijna klaar, straks als je klaar ben kan je lekker genieten en trots zijn dat je dat je dat allemaal hebt gedaan.
veel succes
groetjes steffie

Hai allemaal en in het bijzonder Twanniemam,

Ik ben ook met de PABO bezig. In 2003 gestart met de verkorte opleiding (duurt 2 jaar)  dus eigenlijk had ik vóór mijn zwangerschap al klaar kunnen zijn. Aan het eind van het 2e jaar kreeg ik een miskraam. Mede daardoor stond mijn hoofd niet naar de verslagen die ik nog moest afmaken. Gelukkig raakte ik in oktober dat jaar (2005) weer zwanger. Dit keer van Isa. Maar ik ben de 1e 3 maanden zo ziek geweest dat ook toen studeren er niet van kwam. En toen dat eenmaal over was ben ik lekker van mijn zwangerschap gaan genieten. Toen kwam Isa en nu ligt er dus nog steeds een laatste lood (geen loodje) van een flink aantal verslagen die ik nog moet afronden. En ik ben er tot nu toe nog niet toe gekomen om mezelf naar de computer te sleuren voor die verslagen. Een vriendin van me, die in een soortgelijke situatie heeft gezeten, is net klaar met de PABO en ik moet zeggen; jaloezie werkt motiverend! Bovendien krijg ik van het weer ook energie dus ik ga een van deze dagen eerst eens beginnen met een goede inventarisatie van wat ik nog moet doen en dan; afmaken die hap!
Ik moet het wel van de avonden hebben. Maandag en dinsdag ben ik thuis bij Isa, dan heb ik geen tijd om wat aan de studie te doen overdag. Woe t/m vrij werk ik, dus ook geen tijd. En 's avonds ben ik vaak om 20.30 u al kapot (Isa slaapt nog niet door dus we hebben nog altijd gebroken nachten).
Maarrrrrr... het gaat binnenkort er echt van komen!
Allemaal ook veeel succes!

Ik ga mijn meissie wakker maken, die moet naar het kdv!

Liefs Poppetje71 mv Isa 8 1/2 mnd

Hai meiden,

Inderdaad poppetje 71, jaloezie werkt motiverend! Ik ben erg gemotiveerd om het te halen. Laten zien, zie het te doen is, dat het me lukt en dat het ook kan zonder dat je je eigen kind niet ziet op groeien. Mensen van de opleiding zijn bevooroordeeld en weinig tot geen medewerking. Knap dat jullie dit doen.
Heel herkenbaar is inderdaad het aanzetten tot studie. Je moet nog zoveel andere dingen er om heen doen dat je s'avonds als de kleine op bed ligt vaak doodmoe bent.

Ik merk wel dat ik een seizoen's mens ben. Het is nu eerder licht en later donker en daar trek ik energie uit. Nu maar hopen dat het voldoende is en nog op tijd om alles af te ronden.

Ik moet overigens op maandag, woensdag naar school. daarnaast trainingen en nog het afstuderen bij een organisatie wat in de week geplant moet worden.
Ik heb Semme maandags bij mijn ouders (meestal een halve dag) woensdag kdv en vrijdags kdv. Dit geeft me de ruimte om naar mijn afstudeerorg te gaan en mijn lessen op school te volgen. Maar al het huiswerk daar heb ik nog geen kaas van gegeten. Een schema zit er niet in.

Bedankt alvast voor jullie reacties, (twanniemam, oisin, poppetje71)
Liefs Daphne

Terug
Bovenaan