studie of cursus volgen of er voor moeten leren:P

A

Anoniem

Guest

hoi dames.........

mijn verlof is vandaag ingegaan en kan nu beginnen met t leren van sociale hygiene en cursus basisvakbekwaamheid horeca... wie van jullie leert ook of gaat strax direct na t zwangerschapsverlof een cursus doen... ik had nu de cursussen ook kunnen volgen die circa 3 maand duurde ma dan had ik in september mn eerste examen..en dat leek me niet handig....

nu hoor ik van iedereen dat de boeken ( nieuwe) die ik heb veel moeilijker en dikker zijn als voorheen ...en toen ik nog op school zat hoefde ik ma weinig te leren ik maakte een samenvatting en vragen en las de hoofdstukken in t boek een x door   en dat was het dan ZAT t in mn hoofd :p
nu ik 5 jr van school af ben en zwanger kost t me veel meer moeite...wie heeft dit ook??????

ben benieuwd na jullie reacties...

liefs miranda
34 wk, 1 dag

Hoi,

Ik ben nu 18 weken zwanger, en ga in september starten met een 2 jarige opleiding. Per onderwijsblok mag ik niet teveel lesdagen missen dus zal ikvrij vlot na de bevalling, en tot kort ervoor, gewoon naar school moeten. Ik heb het derde jaar van de PABO ook zwanger/ bevallen gedaan en mij is het niet tegen gevallen. Misschien komt het ook omdat het meer "maakwerk" dan "leerwerk" was. Wel heb ik in mijn verlofperiode veel kunnen doen.
Succes.

Liefs Suus

Hoi,

Zoals mijn inlognaam al doet vermoeden ben ik een studerende moeder. Ik ga in september mijn tweede jaar van de studie culturele antropologie in.
Deze zwangerschap was dan ook niet gepland, maar wel heel erg gewenst.
Op het moment ben ik aan het leren voor een herkansing sociologie die ik eind deze maand heb. Het valt mij best zwaar om mn aandacht bij mijn studie te houden; het is zo makkelijk om ff naar een van die zwanger sites te gaan en dan lekker weg te dromen...

Ben dan ook heel benieuwd hoe dat straks in september is. Ik wil namelijk proberen om deze studie met zo min mogelijk vertraging af te ronden (al denk ik erover om toch maar een vak te laten vallen, kan ik dan volgend jaar inhalen), hierdoor ga ik weer aan mn studie beginnen op een moment dat de meeste bijna met zwangerschapsverlof gaan.

Ik ben op 11-11 uitgerekend en wil proberen om in ieder geval tot het begin van november door te lopen. Gelukkig is December altijd rustig en januari is een college vrije maand, dan heb ik enkel een aantal tentames (zal mij benieuwen of ik die ga halen). Lukt het in Januari nog niet dan heb ik gelukkig nog herkansingen...  

Gelukkig heb ik veel steun van mede studenten en heb ik door een vervangende opdracht vrijstelling van de aanwezigheids plicht, anders had ik dit jaar echt  moeten uitstellen.

Ik stel dus nogal wat eisen aan mezelf, maar zodra ik merk dat het niet gaat, of als mn kindje eronder begint te lijden dan stop ik alsnog voor dit jaar. Mijn kindje is immers het belangrijkste!

Iedereen veel suc6 met studie en/of cursus gewenst.

Veel liefs Nika  

knap hoor meiden!! echt waar ik kan mijn hoofd op dit moment nergens bij houden (ja mijn werk op zich wel maar dat is redelijk geroutineerd) ik zou iets nieuws zoals een studie echt op het moment niet kunnen, ik heb mijn NIMA studie ook even op een laag pitje gezet (voordeel van thuisstudie)

Ik vind het wel fijn om wat te blijven doen als je niet meer op school zit zeg maar je hersens blijven in elk geval lekker fris en kakken niet in want echt waar als je het een paar jaar niet hebt gedaan is het ZOO moeilijk om weer het op te pakken en je hersens moeten er echt inkomen!

SUCCES!!

@studiemam: die studie wat jij volgt klinkt erg ingewikkeld... veel succes..

@ponyville: je hebt gelijk wat betreft doorleren want ben nu5 jr van school af en gewoon een zeef  wou wel graag verder leren en als ik het financieel kon redden had ik t ook zker gedaan ik ben volgens mij een van de weinige van mijnleeftijd dan die het niet erg   vind om te studeren of weer na school te gaan.

ik heb nu gewoon geluk met mijn baas.... zijn zoon heb deze 2 cursussen gedaan en is geslaagd en bracht de boeken terug vroeg ik of ik ze eens mocht doorlezen ( jaja leesfreak) toen zei hij dat ik ma moest gaan leren en strax als ik weer ben van zwangerschapsverlof cursus moest gaan doen

maar ja heb er dan wel meer moeite mee met onthouden ma vind het wel leuk om te doen.. heb nu al weer voorgenomen dat ik strax eerst een wasje ophang, slaapkamer van ons schoonmaak, kledingkast uitzoeken en opruimen en daarna beneden stofzuigen en dan lekker ga leren haha :p

liefs miranda
34wk,2dag

oja heb vandaag eindelijk eens lekker uitgeslapen haha en wel tot 11 uur :p

Haha; klinkt ingewikkelder dan het is! Het is het vroegere volkerenkunde: dus je leert veel over verschillende culturen en de beweegredenen van mensen!

Omdat ik het zo interessant vind gaat het mij ook (redelijk) makkelijk af.
En dat terwijl ik ook al 5jaar niets meer geleerd had en hiervoor alleen MAVO heb gedaan (nu dus aan de uni).

Alleen nu met die zwangerschap is het een stuk moeilijker; ik studeer nu ff liever baby's dan vreemde culturen

Liefs Nika

Hallo meiden,

Op dit moment volg ik een thuisstudie voor gewichtsconsulente. En ik moet heel eerlijk zeggen: het valt mij best zwaar! Ik kan mezelf er totaal niet toe zetten en ik doe al anderhalve week over 1 hoofdstuk (normaal ruim 1 in de week + de bijbehorende opgaven). Ik heb ook nog een full-time horecabaan, dus ik ben 's avonds aardig moe en futloos. Al mijn energie gaat naar mijn werk! Zucht, we zien wel waar het schip strandt. Ik ben 22 januari uitgerekend en in diezelfde tijd vallen ook de examens. Die kan ik dus wel vergeten. Ik wil wel proberen om zo ver mogelijk te komen. De eerstvolgende examens zijn dan in september-oktober 2008. Hopen dat het dan zo goed gaat met de kleine, dat ik dan eindelijk examen kan doen!
Meiden, succes allemaal met de studie!!!!!

Groetjes, Kippie.

Terug
Bovenaan