stuit baby

Hey allemaal
Gisteren naar verloskundigen geweest de baby nog steeds niet gedraait, van haar moet ik geen zorgen te maken want dat is tweede kindje en heeft nog veel ruimte te draain .ik heb over twee weken afspraak voor echo om te kijken als de baby goed de gyn wil de baby draain maar dat wil ik niet .
over paar weken als nog niet gedraait dan kies ik voor keizersnee ik vindt het eng maar kan niet anders.
Groeten
Huda

ha Huda,

vervelend zeg, dat de baby nog niet gedraaid is!
Hopen dat de baby toch nog zelf draait.
Volgens mij heb ik wel eens gelezen dat je door bepaalde oefeningen te doen, je de baby kan proberen te laten draaien.
Weet natuurlijk niet of het echt helpt, maarja je kan het allicht proberen.
Een keizersnee is niet leuk, maar valt ook ( vind ik in ieder geval) best mee.
Bij mijn zoon heb ik ook een keizersnee gehad.
Ben welbegonnen met een gewone bevalling, maar door complicaties moest het een spoedkeizersnee worden.
Ze zeggen dat je 6 weken herstel nodig hebt, maar ik had echt niet zo lang nodig.
1 week na de keizersnee liep ik buiten trots achter de kinderwagen aan hoor!
Maarja leuk is het natuurlijk niet!
Ik hoop voor je dat de baby nog draait!

groetjes Mirjam

Hi Huda,

Waarom zou je niet voor een draaipoging gaan? Ik weet uit ervaring dat die erg vervelend is, heb hem bij mijn eerste gehad, maar als de kleine nu in een stuit zou liggen, had ik het weer laten doen. Heel simpel om de reden dat je na een keizersnede zes weken lang zo weinig mag, niet tillen, niet autorijdne, niet fietsen etc. En met een kindje dat je al rond hebt lopen, wordt dat best lastig.

Mocht je toch kiezen voor niet draaien en wel keizersnede, wees dan niet bang. Waarschijnlijk krijg je dan een geplande keizersnede of als de bevalling begint ga je naar het ziekenhuis en plannen ze je gelijk in. Dan heb je waarschijnlijk een relaxte bevalling. Ik heb ook een keizersnede gehad bij mijn eerste en ik denk dat ik geen betere bevalling had kunnen hebben. De ruggeprik is echt niet eng, maar als ik hem weer zou moeten, zou ik net zo bang zijn. Probeer te ontspannen! Dat helpt echt!

Maar: voor het zover is. Er bestaat accupunctuur waarbij ze kunnen proberen je baby te draaien en moxa-therapie (een geurtherapie). Nu klinkt therapie als een lange behandeling, maar dat hoef je maar 1 of 2 keer te doen. Soms doet de accupuncturist een combinatie van beide, maar als je prikken eng vind, dan kan ook alleen de moxa al helpen.

Verder kreeg ik via via nog een oefening mee: als je de kleine voelt bewegen, moet je op je knieen en je hoofd gaan "zitten/hangen", dus met je kont de lucht in. Ze zeggen dat de baby dan ook gaat draaien.

Dat laatste heb ik geprobeerd, maar heeft niet geholopen. Accupunctuur en moxa durfde ik zelf niet, dus ik weet niet of het helpt.

Succes!

Gr. Tamara.

Hoi Huda,

Gelukkig heeft het nog even de tijd om te draaien.
Zelf zou ik ook niet kiezen voor een draaipoging hoor, hoewel een keizersnede natuurlijk ook niet niks is.

Mijn kleine ligt in een ovolkomen stuit (dus koppie en benen omhoog). Ondanks dat ik een geplande keizersnede krijg ivm smal bekken, hoopt de gyn toch dat de kleine nog zal draaien, want dat zou het wel veel gemakkelijker maken.
Als woensdag blijkt dat de kleine nog hetzelfde ligt ga ik moxa therapie doen. Al veel goede verhalen van gehoord en kan geen enkel kwaad.
Ik heb het zelf bij mijn zusje gedaan en met goed resultaat. Zij heeft nog wat sticks over, dus kunnen we het weer gewoon zelf doen.

Laat je gewoon goed informeren Huda, dan kan je zelf een goed overwogen beslissing maken.

groetjes Suus

Terug
Bovenaan