Stuit of niet, zo spannend!

Pfff, ik begin het nu toch wel erg spannend te vinden...
Kindje ligt tot nu toe telkens in stuit (en 1 keer dwars) en de tijd begint te dringen. Ben morgen 36 weken en krijg dinsdag een liggingsecho. En als het dan nog steeds in stuit ligt, dan is het op naar de gyn...

Ben al 2 weken onrustig, me zelf aan het afvragen, zou ik het voelen als het bij deze termijn draait? Er is natuurlijk niet veel ruimte meer, dus ik stel me zo voor dat 180 graden draaien met het nodige 'geweld' gepaard zou gaan, iets wat me niet zou ontgaan? Mijn buik voelt gewoon hetzelfde, ik heb niet het gevoel dat er iets veranderd is. Of zou het toch stiekem gedraaid zijn? Zo vervelend dat je het niet van de buitenkant kunt zien, vind het wachten zo slopend...

Ik weet dat ik me niet zo druk moet maken, stuitligging is echt het einde van de wereld niet, maar ik kan echt droevig worden bij het idee dat de knusse thuisbevalling met vertrouwde VK mogelijk weer moet plaatsmaken voor een ziekenhuis bevalling met een vreemde naast mijn bed of, wat me nog erger lijkt, een keizersnede...

Tja, dit ei wilde ik gewoon even kwijt...

Kan me je gevoel wel voorstellen.
Mijn kindje heeft ook de hele tijd in   stuit gelegen. Tot het laatste bezoek aan de verloskundige, Toen lag de kleine goed. Ik heb zelf niet gevoeld dat ze draaide.
De verloskundige zei wel dat ik het nu zou voelen als de kleine alsnog terug in stuit zou gaan.
Ik moet donderdag weer, hopelijk ligt ze dan nog goed!

IOok ik baalde ivm met een thuisbevalling cq ziekenhuis. En de keuzes die je dan moet gaan maken (versie, KS, stuitbevalling).
Hopelijk ligt de kleine van jou nu ook netjes met het hoofdje naarebeneden!

Hou ons op de hoogte!

Janneke

Kan me voorstellen dat je nerveus bent. Een stuitbevalling is niet echt een pretje. En een keizersnee ook niet. En de keuze moeten maken is ook niet makkelijk.

Of je het draaien zal voelen? Denk het wel. Die van mij ligt wel netjes met zijn hoofdje naar beneden. Maar ik heb het heel goed gevoeld toen ie met zijn kontje van links naar rechts is gaan draaien. Allemaar rare bobbels in mijn buik en een geschop alsof ie probeerde naar buiten te komen.

Hoi Karin,

Kan me voorstellen dat dit heel spannend voor je is. Ik heb geen idee of je het draaien zou voelen, ik denk het wel eigenlijk. Een vriendinnetje heeft met 38 weken een succesvolle draaiingspoging gehad bij de gyn en is daarna gewoon bevallen. Dat kan dus ook nog... Succes en sterkte morgen en houd je ons op de hoogte?

Katja

JAHOE!!!

Het is gedraaid en ligt met hoofdje eindelijk een keer naar beneden!
Ben echt opgelucht!
Het is alleen nog voor geen millimeter ingedaald, dus kans op terugdraaien naar stuit blijft bestaan, maar daar ga ik dan maar even niet van uit.

Achteraf gezien heb ik het wel gemerkt, maar het voelde heel anders dan ik had verwacht. Ik dacht dat ik een halve voetbalwedstrijd zou voelen, maar VK zei dat meeste vrouwen draaien bij die termijn voelen als misselijk, braken, beroerd en vreemd vervelend gevoel in de buik alsof er iets niet goed is. En laat ik me nu net zondagmiddag zo gevoeld hebben? VK denkt dus dat het toen gedraaid is, lekker op tijd dus , met 35+6 wkn ha ha...

En nu maar hopen dat het zo blijft liggen!!

O, wat fijn Karin! Mijn kindje is ook nog niet ingedaald... ben nu 36 + 3 dagen. Ben benieuwd. Wel ligt gup bij elke controle met het hoofdje naar beneden, al sinds tijden, dus ik ga er vanuit dat dat zo blijft! Bij jou ook hopelijk!

joepie!
het moet een fijn gevoel zijn dat de kleine toch lekker uit zichzelf een draai heeft gemaakt!

ik ben gisteren bij de verloskundige geweest en ze kon juist moeilijk voelen hoe de baby lag. als het over 2 weken (met 36 weken) nog onduidelijk is, krijg ik een echo. voor de zekerheid,

het zal toch niet zijn dat die stiekemerd die ook al aan het indalen is, toch nog een draaiing heeft gemaakt? gupje ligt al een week of  6 lekker met het bolletje naar beneden, dus verwachtte eigenlijk niet dat daar nog verandering in zou komen...

we zien het over 2 weken wel...

Terug
Bovenaan