Stuit pijn

Hallo allemaal!

Ik ben nu 13 weken en 5 dagen zwanger, en ik heb sinds 1 a 2 weken erg last van mijn stuitje. Eerst had ik het alleen na een lange werkdag (buschauffeur), dus een zittend beroep. Maar nu ook als ik sochtends op sta.
Ik heb het gevoel dat het erger aan het worden is. Als ik wil gaan zitten of opstaan heb ik er erg veel last van.

Hebben meerdere vrouwen hier last van? Ervaringen en/of tips zijn welkom!


Liefs!
 
Hier de hele zwangerschap last van mijn stuitje gehad. Ik kon niet langer dan 30 minuten zitten. Bekkenfysio gehad, gaf wel iets van verlichting voor een paar dagen maar weg was het nooit. Zelfs pas na 2/3 jaar na mijn bevalling ging het over.
Hopelijk is dit bij jou niet het geval, helemaal met een zittend beroep. Maar hier helaas geen positief verhaal
 
Ja hier beide zwangerschappen last van gehad. Mijn linker si gewricht ook. Bekkenbodemfysio hielp niet zoveel. Met mijn si gewricht hielp manuele therapie wel erg. Maar bij de tweede ook minder. Gek genoeg ging het wel over toen de baby en baarmoeder goed boven het bekken uit groeiden, rond 15/16 weken. Maar bij de tweede verplaatste het probleem zich daarmee naar de voorkant. Ik ben nu 32 weken en de pijn zit sindsdien in mijn onderbuik, schaambot, liezen en vagina. En het is sinds de start van het derde trimester wel zodanig dat ik mank loop, veel pijn heb en sinds deze week niet meer werk. Dreumes erbij helpt natuurlijk ook niet, misschien dat dat ook wel een rol speelt hoor. Bij de eerste heb ik tot het indalen nergens meer last van gehad. 
Je kan natuurlijk altijd eens wat dingen proberen, bekkenbodemfysio, osteopaat, manuele therapie, oefentherapie. Vaak helpt het wel wat. Sowieso krijg je wat goede tips en regels mbt bewegen mee die echt wel verschil maken. En verder veel van houding wisselen en goed rust nemen wanneer het kan. 
 
Ja ook gehad vrij vroeg in zwangerschap! Bekkenfysio heeft mij echt goed geholpen.. ik moest vooral leren om te zitten op een ontspannen manier (ik zat veel te actief zeg maar). Ook 2 keer per dag even liggend rusten hielp ook om de spanning van mijn bekkenbodem te krijgen. Nu bijna geen last meer van mijn stuitje!
 
Terug
Bovenaan